دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آذر 1394 - 09:38

ادعای نشریه آلمانی درباره همکاری سرویس جاسوسی این کشور با سوریه

نشریه «بیلد» آلمان در گزارشی نوشت سرویس جاسوسی آلمان همکاری با دستگاه اطلاعاتی سوریه را به منظور تبادل اطلاعات درباره افراط‌گرایان از سرگرفته است.
کد خبر : 56469

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، این نشریه پرخواننده به نقل از منابع مطلع نوشت ماموران سازمان اطلاعات خارجی آلمان (بی.ان.دی-BND) برای دیدار و مشورت با همکاران سوری خود بارها به دمشق سفر کرده‌اند.


«کریستین ورتس» از سخنگویان دولت آلمان، در یک نشست خبری بدون تایید یا تکذیب این خبر گفت: نمی‌توانم درباره جزئیات عملیات سرویس اطلاعات خارجی نظری بدهم.


این نهاد امنیتی جمهوری فدرال آلمان نیز تاکنون حاضر به ارائه توضیحی در این مورد نشده است.


نشریه بیلد اهداف اصلی برقراری ارتباط میان دستگاه امنیتی سوریه و آلمان را تبادل اطلاعات درباره افراط‌گرایان بویژه اعضای داعش و همچنین تلاش برای برقراری یک کانال مستقیم ارتباطی در صورت سقوط هواپیماهای تورنادو این کشور در خاک سوریه عنوان کرد.


دولت آلمان یکی از مخالفان اصلی ادامه حکومت «بشار اسد» رئیس‌جمهوری کنونی سوریه است.


مجلس آلمان (بوندستاگ) دو هفته پیش به طرح مشارکت نیروهای نظامی این کشور در ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش به رهبری آمریکا رای مثبت داد.


در این طرح که از سوی رسانه‌های آلمانی با عنوان «نخستین جنگ» توصیف شده است، اکثریت نمایندگان مجلس آلمان با ارسال جت‌های شناسایی تورنادو، یک ناوچه برای محافظت از ناو هواپیمابر شارل دوگل فرانسه، هواپیماهای سوخت‌رسان و همچنین اعزام نیروی نظامی به منطقه موافقت کردند.


«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، نیز چهارشنبه هفته گذشته در مجلس نمایندگان گفت تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران چهارساله سوریه و یافتن یک راه حل سیاسی بلندمدت برای این کشور بدون بشار اسد، دوچندان شده است.


پس از حوادث پاریس تدابیر امنیتی در کشورهای اروپایی افزایش یافته زیرا داعش تهدید کرده است به کشورهایی که در بمباران مواضع آن در سوریه و عراق دست دارند، حمله می‌کند.


سوریه از چهار سال پیش با درگیری داخلی روبه‌رو شده و از پارسال گروه تروریستی داعش بخش هایی از آن کشور و همچنین عراق را اشغال کرده است.


ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا از اواخر تابستان پارسال به مواضع این گروه حملات هوایی کرد که آلمان هم یکی از اعضای این ائتلاف است.


روسیه نیز از هفتم مهرماه امسال به درخواست دولت سوریه حملات هوایی و موشکی به مخالفان را آغاز کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته