دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 بهمن 1399 - 14:42
گزارش آنا از بازی جدید حاشیه‌سازان؛

فریدون عباسی در روسیه بازداشت شد؟

گرد و خاک حاشیه‌های ایجادشده در پی سفر هیئت پارلمانی مجلس به روسیه این بار سر از یک شایعه در آورده و گریبان رئیس کمیسیون انرژی مجلس را گرفت.
کد خبر : 564688

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، ١٩ بهمن ماه سال جاری نخستین سفر خارجی محمدباقر قالیباف به روسیه با هدف تعمیق روابط و از همه مهم‌تر رساندن پیام مهم مقام معظم رهبری به رئیس جمهور این کشور بود.


سفر مقامات پارلمانی ایران به روسیه حواشی بسیاری در خارج از کشور و حتی در داخل به راه انداخت که بازداشت فریدون عباسی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس یکی از این حواشی بوده است.


برخی از مخالفان قالیباف مدعی شدند که فریدون عباسی در طول این سفر به دلیل اینکه نامش در لیست تحریم‌های آمریکا بوده، بازداشت شده است.


عباسی: فقط روند کنترل گذرنامه اندکی به تأخیر افتاد


عباسی در این باره به خانه ملت گفت: به جهت اینکه نام من سال‌ها قبل در میان دانشمندان هسته‌ای ایران از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سازمان ملل ارسال شده بود، تنها برای دقایقی روند کنترل و تأیید گذرنامه با تأخیر همراه شد.


وی افزود: وقتی این مسئله ایجاد شد، آقای قالیباف کل هیئت پارلمانی را متوقف کرد تا این مسئله حل شود و این موضوع نیز در فرصت کوتاهی حل شد.


رئیس کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: نام من در گذشته در فهرست تحریم‌ها قرار داشت و همین مسئله باعث بروز آن مسئله شد که رئیس کمیسیون سیاست خارجی دومای روسیه وقتی به استقبال ما آمد از همین مشکل کوچک و تأخیر ایجادشده عذرخواهی کرد.


خبرنگار همراه هیئت پارلمانی ایران: ما بازداشتی ندیدیم/طرف روسی بابت تأخیر عذرخواهی کرد


در همین رابطه محمد میرزایی، خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس که در این سفر نمایندگان را همراهی می‌کرد، در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: به مسکو که رسیدیم، مراحل تشریفاتی ورود هیئت ایرانی در فرودگاه درحال انجام بود که روند کنترل گذرنامه عباسی رئیس کمیسیون انرژی طول کشید و بعد از مدت کوتاهی مسئله حل شد. ‏ما در طول این مدت هیچ بازداشتی ندیدیم و بازداشتی هم در کار نبود‌ و نهایتاً طرف روسی بابت این مشکل عذرخواهی کرد.


انتهای پیام/۴١۵١/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته