دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 بهمن 1399 - 12:56
رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران:

تحقق بودجه غیرنقدی شهرداری تهران جسارت می‌خواهد/ کاهش بودجه شهرداری به حدود ۴۸ هزار میلیارد تومان

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تحقق بخش غیرنقدی بودجه موضوع تهاتر اموال و زمین‌های شهرداری است که چون تغییرات قیمتی هم زیاد است و نیروهای نظارتی هم در این خصوص حضور دارند کار مشکلی است و جسارت می‌خواهد.
کد خبر : 564649
BS0K4690.JPG

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن هاشمی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در ارتباط با جلسه امروز شورا اظهار کرد: امروز ما جلسات خودمان را از ساعت 07:30 آغاز کردیم و کمیسیون تلفیق بودجه را داشتیم؛ کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بحث درآمدی بودجه را آماده کرده بود  و به کمیسیون تلفیق فرستاد تا اختلاف‌نظرها بین کمیسیون برنامه و بودجه و سایر کمیسیون‌ها حل شود.


وی ادامه داد: این جلسه 2 ساعت به طول انجامید و بخشی از زمان صحن را هم گرفت؛ تمام نظرها مطرح شد و رأی‌گیری شد و در نهایت بخش درآمدی بودجه تصمیم‌گیری شد که یکشنبه به صحن می‌آید تا پس از آن به بخش هرینه‌ای آن برسیم.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که آنچه که شهرداری به شورای شهر ارجاع کرده بود با تبصره‌ها حدود 55 هزار میلیارد تومان بود، گفت: میزانی که کمیسیون برنامه و بودجه کم کرده یک هزار و 600 میلیارد تومان است  و جاهایی را که احساس کردند ممکن است تحقق درآمدی صورت نمی‌گیرد کم کرده و بودجه به نزدیک 48 هزار و اندی تبدیل شد و این بخش درآمدی 48 هزار میلیاردی به صحن خواهد آمد.


هاشمی در ارتباط با اقدامات انجام شده در صحن شورای شهر نیز بیان کرد:  از گذشته ما بحث «شهر دوستدار سالمند» را داشتیم؛ این لایحه‌ای بود که در شورای چهارم به شورا آمده بود و در آن زمان این لایحه را تنها به کمیسیون فرهنگی اجتماعی ارجاع شده بود و وقتی به صحن آمد بقیه کمیسیون‌ها پیشنهادات زیادی داشتند. این جلسه سوم بود که به این لایحه پرداخته شد.


وی با اشاره به این مطلب که بحث سالمند از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: در صحن پیشنهادات زیادی داده می‌شد که بعضاً جنبه هزینه‌ای آن هم بالا بود  و به‌نظر می‌رسید کار کارشناسی هم در ارتباط با آن صورت نگرفته بود. تا ماده سوم این لایحه تصویب شد ولی چون تعداد پیشنهادات زیاد بود تعدادی از اعضا تصمیم گرفتند این لایحه از ماده 3 به بعد به کمیسیون بازگردد  که بررسی بیشتری بر روی آن صورت گیرد که رأی آورد.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که در شرایطی که شهرفروشی تعطیل شده، درآمد شهرداری از کجا تأمین خواهد شد، گفت: بحث درآمد نقدی ما حدود 70 درصد است و امیدواریم بخش نقدی ما تا پایان سال تحقق پیدا کند. در حال حاضر ما در شهرداری در بخش غیرنقدی دچار مشکل هستیم.


هاشمی تصریح کرد: بخش غیرنقدی بودجه موضوع تهاتر اموال و زمین‌های شهرداری است با فعالیت‌های داخل شهرداری؛ این کار مشکلی است و جسارت بالایی می‌خواهد. نیروهای نظارتی وجود دارد و تغییرات قیمتی هم  زیاد است، در نتیجه وقتی می‌خواهند تصمیم بگیرند در بخش غیرنقدی دچار مشکل می‌شوند و همین موضوع باعث شده تا اختیارات شهرداران مناطق هم کم شده باشد و باید در این خصوص متمرکز عمل شود و روند آن کند شود.


وی در خصوص فروش املاک شهرداری برای جبران هزینه‌ها در حوزه حمل و نقل عمومی نیز بیان کرد: بخش غیرنقدی عمدتاً به معاونت‌های حمل و نقل و عمران داده می‌شود برای تهاتر با پیمانکاران؛ این اقدام برای فعالیت‌های جاری نیست و در راستای انجام فعالیت‌های زیرساختی است.


رئیس شورای شهر تهران در پایان صحبت‌های مطرح شده در ارتباط با احضار محمد جواد حق‌شناس عضو شورای شهر تهران به دادسرای نظامی را تکذیب کرد.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته