دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آذر 1394 - 11:43

رئیس واحد نجف‌آباد: دکتر زرهانی شرایط رشد و شکوفایی مدارس سما را فراهم کرده است

مراسم تجلیل از برگزیدگان علمی، هنری، ورزشی و آموزشی مدارس و آموزشکده سما واحد نجف‌آباد با حضور جمع کثیری از دانش‌آموزان دختر و پسر مدارس مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم، معلمان و استادان آموزشکده سما ، دانشجویان و خانواده‌های آنان برگزار شد.
کد خبر : 56464

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نجف‌آباد، رئیس واحد نجف‌آباد در این جلسه منابع انسانی، تفاوت‌های فردی در دانش آموزان ، تشویق و محبت دانش‌آموزان توسط اولیاء و معلمان و توجه به تفاوت‌های فردی آنها را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: توجه به توانمندی های فردی و گروهی دانش آموزان یک اصل مهم در راستای رشد فکری و علمی آنان است.


سید محمد امیری گفت: امروزه کشور‌ها و ملت‌هایی می‌توانند مدعی استقلال باشند که توان تولید و بکارگیری دانش و علم را داشته باشند. به فرموده مقام معظم رهبری "رمز اقتدار هر کشور، داشتن اقتدار علمی است. اگر امریکا در بعضی جهات دارای اقتدار است، به‌واسطه توان علمی و تکنولوژیکی آن است نه چیز دیگر". ما نیز برای رسیدن به اقتدار در سطح بین الملل، باید توان تولید علم و دانش کشورمان در طراز جوامع پیشرفته دنیا باشد. برای رسیدن به این جایگاه فضای آموزشی مناسب و نیروی انسانی کافی در اختیار داریم و در کنار اینها داشتن مسئولین و مدیران متخصص، توانمند و متعهد می تواند ما را در رسیدن هر چه سریع تر به این جایگاه یاری دهد.


وی خاطرنشان کرد: در مجموعه مدارس آزاد اسلامی، دکتر میرزاده مدیرانی را منصوب کرده در این زمینه دارای برنامه مدون و مسلط بر امور هستند و در راس آنها دکتر زرهانی با درایت و مدیریت قوی و تجربه طولانی در حوزه آموزش و پرورش شرایط رشد و شکوفایی مدارس سما را مهیا کرده است. با وجود این شرایط در آینده ای نزدیک شاهد مدارسی متفاوت از وضعیت فعلی خواهیم بود.


امیری با تاکید بر توجه به تربیت دانش آموزان خلاق و کارآفرین خطاب به اولیاء و معلمان گفت: یکی از مباحث مهم و اساسی که اکنون در بیشتر کشور‌ها مورد توجه است، موضوع منابع انسانی است. اکنون بر خلاف خیلی از کشور‌ها که با کمبود نیروی انسانی جوان روبرو هستند، جمهوری اسلامی ایران جوانانی بااستعداد و خلاق در اختیار دارد. داشتن نیروی جوان و تحصیل کرده در دنیای امروز یکی از مولفه‌ها و پیش نیاز‌های توسعه پایدار است. اگر بتوان از این نیروی خلاق و با استعداد به درستی استفاده کرد، افق‌های روشنی را فرا روی خود خواهیم داشت. باید توجه داشت که اقتدار در دنیای کنونی نه با ابزار‌های نظامی، بلکه با قدرت و توان علمی و فناوری به دست می‌آید.




وی خطاب به معلمان و استادان خاطرنشان کرد: انتظار من از شما این است که همگام و همراه با مدیریت سازمان، شرایط و بستر توسعه و گسترش کیفی مدارس سما را فراهم کنید. شما باید کاری کنید که در آینده نزدیک تقاضا برای ورود به دوره‌های کاردانی باعث افتخار باشد و با ‌شناختی که از دکتر زرهانی و همکاران ایشان بدست آورده‌ام، این کار شدنی است.


رئیس واحد نجف آباد اظهار کرد: ما نباید از وجود مشکلات در جامعه هراس داشته باشیم و با بزرگنمایی مشکلات موجود، جوانان را از آینده ناامید کنیم. هر جامعه و کشوری در مسیر خود با فراز و فرود‌هایی مواجه می‌شود. جامعه ما هم در مقاطعی با مشکلاتی مواجه شده است. اما وظیفه ما به عنوان اولیاء و متولیان جامعه دانشگاهی این است که همگام با نگرش مقام معظم رهبری، امیدواری به آینده را در بین جوانان تقویت کنیم و با تشویق آنان به انجام فعالیت و کارآفرینی، شرایط جهش علمی و توسعه همه جانبه را درکشور فراهم سازیم.


در پایان این مراسم از دانش آموزان و دانشجویان برتر در زمینه‌های علمی، ورزشی، هنری و فرهنگی که در سطح شهرستان، استان و کشور موفق به کسب رتبه شده بودند، تجلیل شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته