دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس پلیس پیشگیری خراسان رضوی:

نباید طرح ممنوعیت حمل سلاح سرد در مجلس خاک بخورد

با این که هر روز خبرهایی مبنی بر دستگیری تعدادی زورگیر منتشر می شود اما همچنان خبرهایی از افرادی که دچار زورگیری می‌شوند هم شنیده می‌شود.
کد خبر : 56458

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا، رئیس پلیس پیشگیری خراسان رضوی در گفت و گو با «خراسان» به چند سوال در این باره پاسخ داده است که در ادامه می خوانید.


چه مواقعی باید بیشتر مراقب باشیم تا طعمه زورگیران نشویم؟
معمولا افرادی که از آن ها زورگیری می شود به دلایلی همچون همراه داشتن پول نقد قابل توجه، تلفن همراه گران قیمت و ... با این مشکل مواجه می شوند. البته از خانم ها هم بیشتر به دلیل داشتن کیف که معمولا در آن پول و زیورآلات گذاشته می شود، زورگیری می شود. همچنین افرادی که از بانک یا طلا فروشی بیرون می آیند باید بیشتر مراقب خودشان باشند. بیشتر زورگیری ها با موتور سیکلت اتفاق می افتد بنابراین افراد باید مراقب موتورسوارهای مشکوک هم باشند.
با این حال، چه کنیم که از ما زورگیری نشود؟
به مردم توصیه می کنیم که برای جابه جایی در شهر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند به ویژه زمان هایی که تنها هستند. همچنین در مکان های خلوت و تاریک در شب تردد نکنند چراکه در چنین شرایطی امکان این که مورد زورگیری قرار بگیرند، بیشتر است.
با توجه به این که بیشتر زورگیری ها با سلاح سرد اتفاق می افتد، دیدگاه شما درباره حمل سلاح سرد چیست؟
نزدیک به صد درصد زورگیری ها با سلاح سرد اتفاق می افتد اما طرح و لایحه ممنوعیت حمل سلاح سرد مدت هاست که در مجلس خاک می خورد و این ممنوعیت رسمی نشده است. بنابراین افراد هر سلاح سرد نامناسبی مانند قمه را به راحتی می توانند بخرند و همراه خود داشته باشند. با این حال اگر ممنوعیت این طرح زودتر به سرانجام برسد و اجرایی شود، بسیار نتیجه بخش خواهد بود.
بعضی از مردم می گویند که ناجا نسبت به زورگیری بی توجه است؟
اتفاقا یکی از جرایمی که نیروی انتظامی روی آن بسیار حساس است و واقعا هم جا برای حساسیت دارد، همین جرم زورگیری است. زورگیری ناامنی در جامعه ایجاد می کند و به همین دلیل جزو جرایم مهم مطرح شده است و نیروی انتظامی با قدرت با این گونه جرایم برخورد می کند. همچنین طرح های مختلفی که برای شناسایی موتورهای مزاحم و ... در سطح شهر برگزار می شود، نشان دهنده همین قضیه و جدیت ناجا است. من این موضوع را نمی پذیرم که ناجا پیگیر زورگیری نیست.
آیا آمار زورگیری نسبت به گذشته افزایش یافته است؟
آمار زورگیری نسبت به قبل کاهـــش داشـــته اســـت اما چون زورگیری از آن دسته جرم هایی است که حتی یک مورد آن هم برای ما قابل قبول نیست با جدیت بیشتر از قبل پیگیـــر ریشــــه کن کـــردن این جــرم هستیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته