دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آذر 1394 - 10:38
دبیرکل مؤتلفه:

لاریجانی و جبهه پایداری در شورای هماهنگی اصولگرایان کنار آمده‌اند/ مؤتلفه حضور آقای ناطق را هم در ائتلاف مفید می‌داند

دبیرکل حزب مؤتلفه با تأکید بر اینکه «امیدواری اصولگرایان به جمع شدن زیر یک چتر وحدت و شکل‌گیری ائتلاف اصولگرایان بیشتر شده است»، اظهار کرد: هم‌اکنون شاهد حضور آقای لاریجانی و جبهه پایداری در کنار هم در ائتلاف اصولگرایان هستیم.
کد خبر : 56438

محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی آنا، در پاسخ به این سؤال که «چرا تا به امروز شورای هماهنگی اصولگرایان تشکیل نشده است و فراخوان اصولگرایان نیز به رغم اعلام برخی چهره‌ها، همچنان معلق است؟» گفت: قدم‌های مفیدی برای تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان تا به امروز برداشته شده است و امید من به شکل‌گیری یک ائتلاف کلی در مقایسه با گذشته بسیار افزایش پیدا کرده است که این جای خوشحالی دارد.


وی ادامه داد: این امیدواری ناشی از جلساتی است که من در این باره با بقیه اصولگرایان و کمیته سیاسی جامعه روحانیت مبارز داشتم. این امید، یک امید خیالی نیست بلکه بر اساس نوع کنش‌ها و واکنش‌هایی است که در میان اصولگرایان وجود دارد و قابل فهم است.


حبیی تصریح کرد شورایی که برای ائتلاف و هماهنگی اصولگرایان در حال شکل‌گیری است، با استقبال همه اصولگرایان روبه‌رو خواهد شد.


وی در این حال، در پاسخ به سؤالی درباره جایگاه علی لاریجانی در این ائتلاف و همچنین اختلافات جریان منتسب به آقای لاریجانی با جبهه پایداری گفت: در اینکه بین جبهه پایداری و آقای لاریجانی اختلاف نظرهایی وجود دارد؛ شکی نیست و این چیزی نیست که کسی اطلاع نداشته باشد. اما من معتقدم در روندی که دارد ادامه پیدا می‌کند احتمال اینکه در یک شورایی هم آقای لاریجانی حضور داشته باشند و هم جبهه پایداری؛ یک احتمال قوی است که البته شاهدیم این اتفاق هم افتاده است و آنها در شورایی که اعلام موجودیت می‌کند کنار آمده‌اند.


دبیرکل حزب مؤتلفه افزود: استنباط من از فضای حاکم این است که مجموعه فعالیت‌ اصولگرایان به یک ائتلاف فراگیر و حداکثری منجر می‌شود.


وی در پاسخ به این سؤال که «چرا تا به امروز این ائتلاف صورت نگرفته است؛ آیا اختلافاتی در جامعه روحانیت مبارز وجود دارد؟»، گفت: جمع کردن همه اصولگرایان در یک شورا کار آسانی نیست؛ کما اینکه در جریان اصلاح‌طلبی هم کار سختی است. اما طبق شواهد، احتمال تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان با حضور همه اصولگرایان یک احتمال قوی است.


حبیبی در پاسخ به این سؤال که‌ آیا اصولگرایان از آقای ناطق‌نوری هم دعوت کرده‌اند؟»، گفت: من به این سؤال پاسخ نمی‌دهم و اسم کسی را هم نمی‌برم؛ ولی معتقدم احتمال جمع شدن اصولگرایان در یک شوار بسیار قوی است.


وی در این حال گفت: البته ما در مؤتلفه معتقدیم که حضور آقای ناطق هم در شورای اصولگرایان می‌تواند حضور مفید و مؤثری باشد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته