دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1399 - 08:42

«هتل‌های قرنطینه» در انگلیس آغاز به‌کار کرد

دولت انگلیس از آغاز بکار «هتل‌های قرنطینه» با هدف جلوگیری از خروج گردشگران در این کشور خبر داد.
کد خبر : 564231
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، از صبح امروز مسافرانی که از 33 کشور وارد انگلیس می‌شوند، باید 14 روز را در هتل‌های موسوم به «هتل‌های قرنطینه» سپری کنند. این تصمیم برای مقابله با شیوع گونه‌های جدید ویروس کرونا اتخاذ شده است.


دولت انگلیس 4 هزار و 963 اتاق را در هتل‌های مختلف برای قرنطینه مسافران در نظر گرفته است و آن‌ها باید پیش از ورود به انگلیس این اتاق‌ها را در قالب طرح قرنطینه رزرو کنند. همچنین 58 هزار اتاق در فهرست انتظار قرار داده شده است تا در صورت لزوم از آن‌ها برای قرنطینه افراد استفاده شود.


کشورهایی نظیر برزیل و آفریقای جنوبی که گونه‌های جدید ویروس کرونا در آن‌ها مشاهده شده است، در فهرست سیاه دولت انگلیس دیده می‌شوند. همچنین مسافران سایر کشورها پس از ورود به انگلیس باید 10 روز در منزل قرنطینه شوند و دو بار آزمایش کرونا بدهند. تخطی از قوانین جدید، جرایم مالی سنگین و حداکثر 10 سال حبس را به همراه دارد.


انگلیس می‌کوشد با استفاده از این راهکار، مانع از گسترش موج سوم بیماری کووید-19 شود. وزیران کابینه انگلیس نگرانند شیوع گونه‌های جدید ویروس کرونا (که کارایی واکسن‌ها در برابر آن‌ها هنوز به‌طور قطع و یقین اثبات نشده است) تلاش‌های دولت را برای مهار کووید-19 ناکام بگذارد.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس کرونا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته