دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1399 - 03:29
نشریه هیل تحلیل کرد؛

چین، راهکار جمهوری‌خواهان برای تضعیف دولت بایدن

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان و سنا به تازگی برای کسب امتیاز در انتخابات میان دوره‌ای و انتخابات ۲۰۲۴، طرح مماشات با چین توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را برای تضعیف دولت وی مطرح کرده‌اند.
کد خبر : 564219
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، نشریه هیل بامداد دوشنبه نوشت: اگرچه قانونگذاران دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا، چین را به عنوان بزرگ‌ترین تهدید امنیت ملی برای ایالات متحده می‌شناسند، اما اعضای حزب جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان و مجلس سنا سیاست‌های بایدن را به عدم ایستادگی مقابل پکن متهم می‌کنند.


جمهوری‌خواهان در تلاشند تا با نشان دادن ضعف بایدن در برابر چین، زمینه‌های حمله به وی در انتخابات میان دوره‌ای را فراهم کنند و موقعیت نامزدهای جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را بالا ببرند.


در طرح جمهوری‌خواهان، سختگیر بودن در برابر چین به عنوان یک راهبرد پیروز انتخابات در نظر گرفته می‌شود و این کشور به عنوان یک خطر بالقوه برای ملت آمریکا در چندین جبهه معرفی می شود.


«داگ هی»، دستیار سابق جمهوری‌خواهان و مدیر ارتباطات سابق کمیته ملی جمهوری‌خواهان گفت: چین مکانی بسیار امن برای اتهام زنی توسط جمهوری‌خواهان است زیرا شما به دلیل ضد چین بودن مجازات نخواهید شد.


در حالی که کم‌تر از یک ماه از آغاز ریاست جمهوری بایدن در کاخ سفید می‌گذرد، در همین مدت کوتاه بارها جمهوری‌خواهان نسبت به سیاست خارجی وی  مقابل چین اظهار نگرانی کرده‌اند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته