دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1399 - 01:58

سازمان ملل وضعیت میانمار را نگران‌کننده دانست

دبیرکل سازمان ملل متحد با نگران‌کننده خواندن وضعیت میانمار، خواستار دسترسی فوری نماینده ویژه خود به این کشور برای دیدار و تهیه ارزیابی دست اول از شرایط آنجا شد.
کد خبر : 564213
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «استفان دوجاریک»، سخنگوی «آنتونیو گوترش»، روز یکشنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی افزود: دبیرکل عمیقاً درباره وضعیت در میانمار شامل افزایش استفاده از زور و گزارش‌های مربوط به اعزام ماشین‌های جنگی بیش‌تر در اغلب شهرها نگران است.


وی ادامه داد: گوترش از ارتش و پلیس میانمار می‌خواهد که اطمینان دهند حق اجتماع مسالمت‌آمیز به طور کامل محترم شمرده می‌شود و راهپیمایی‌کنندگان مورد انتقام‌جویی قرار نمی‌گیرند. گزارش ادامه خشونت، ارعاب و آزار و اذیت توسط کارکنان امنیتی پذیرفتنی نیست.


سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اضافه کرد: تداوم دستگیری مقامات سیاسی، مقامات حکومتی، فعالان جامعه مدنی و نمایندگان رسانه‌ها، همچنین محدودسازی اینترنت و خدمات ارتباطی عمیقاً نگران کننده هستند. آنها در اطمینان یافتن از حق آزادی بیان که شامل دسترسی به اطلاعات است، نباید مختل شوند.


دوجاریک اظهار کرد: دبیرکل بار دیگر از به طور جمعی و دو جانبه از کشورهای عضو می‌خواهد از نفوذ خود برای محافظت از حقوق بشر و آزادی‌های بنیادین مردم میانمار بهره گیرند.  


وی با بیان اینکه دبیرکل بر تداوم حمایت سازمان ملل متحد از مردم میانمار در پیگیری دموکراسی، صلح، حقوق بشر و حاکمیت قانون تأکید دارد، گفت: گوترش از مقامات ارتش می‌خواهد فوری به خانم کریستین شرانر بورگنر نماینده ویژه این سازمان اجازه دهند تا از میانمار بازدید و ارزیابی دست اول از وضعیت آنجا تهیه کند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته