دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تولید بیش از ١٥,٥ میلیارد مترمکعب گاز از فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی

از آذرماه سال ١٣٩٢ تاکنون بیش از ١٥,٥ میلیارد مترمکعب گاز، ١٤ میلیون بشکه میعانات گازی، 3 هزار تن گوگرد و بیش از 5 هزار تن اتان از فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی تولید شده است.
کد خبر : 56416

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا، رئیس کنسرسیوم فازهای ١٥ و ١٦ میدان پارس جنوبی با تاکید بر این‌که به‌زودی کل این پروژه همزمان با حضور رییس‌جمهوری به صورت رسمی افتتاح می‌شود، گفت: ارزش مجموع گاز تولید شده در پالایشگاه فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی را با احتساب هر مترمکعب گاز ٢٥ سنت و هر بشکه میعانات ٤٠ دلار، بیش از ٤,٥ میلیارد دلار است.


حسین شریف‌آبادی افزود: هم‌اکنون همه واحدهای فرآورشی در پالایشگاه فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی در مدار تولید است، البته به دلیل برخی مشکلات ناشی از تحریم برخی واحدها با ظرفیت اسمی خود در مدار تولید نیست.


وی به کیفیت بالای محصولات تولید شده در این فاز اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال هم‌اکنون میزان مرکاپتان و co٢ کمتر از 6ppm است.


هم‌اکنون ٥٥ درصد گاز مصرفی کشور معادل روزانه ٤٣٠ میلیون مترمکعب گاز از میدان گازی پارس جنوبی تولید می‌شود که در صورت تامین منابع مالی حداکثر سال ٩٦ توسعه فازهای پارس جنوبی به پایان می‌رسد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته