دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 بهمن 1399 - 09:58
یادداشت/ محمدكاظم انبارلویی؛

شکر نعمت امامین انقلاب

محمدكاظم انبارلویی طی یادداشتی نوشت: روح اصلی و فلسفه صدور بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به ملت ایران از سوی رهبری معظم انقلاب درک «موقف» و «موقع» قیام الهی مردم و ارزش وجودی انقلاب رهایی بخش اسلام است.
کد خبر : 563968

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، محمدكاظم انبارلویی طی یادداشتی در روزنامه رسالت نوشت: روح اصلی و فلسفه صدور بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به ملت ایران از سوی رهبری معظم انقلاب درک «موقف» و «موقع» قیام الهی مردم و ارزش وجودی انقلاب رهایی بخش اسلام است.


انقلاب اسلامی یك موهبت عظیم الهی است كه بشارت‌دهنده فصل جدیدی از حیات بشر در كره خاكی ماست و مایه سربلندی ایران و ایرانیان در جهان است. انقلاب اسلامی عامل اصلی عزت و عظمت ملت ایران و مایه پیشرفت محیرالعقول ایرانیان طی چهار دهه اخیر در همه زمینه‌ها و عرصه‌ها شده است.


خدا رحمت كند مرحوم  آیت‌الله شیخ مجتبی تهرانی را كه می‌فرمود: «شكر، علم نعمت شناسی است. شكر بالاترین و بافضیلت‌ترین مقامات معنوی است ما از نعمت پی به مُنعم می‌بریم. تا پی به معرفت عین و وجه نعمت نرسیم در مقام شكر برنمی‌آییم.»


یكی از بزرگ‌ترین نعماتی كه خداوند در انقلاب اسلامی به ملت ایران عنایت فرموده همین امامین انقلاب است. در طول تاریخ ایران قبل از اسلام و بعد از اسلام در سرزمین پهناور ایران حاكمان بسیاری حكومت كرده‌اند كه از نظر سطح سواد و علم در پایین‌ترین حد ممكن بوده‌اند و همین دوران پهلوی را ببینیم كه پدر بی سواد پسر در ۲۰ سالگی به كمك آمریكا و انگلیس به سلطنت رسید در آن موقع شاید دیپلم هم نداشت.


محمدرضا پهلوی در ایامی به سلطنت رسید كه خطیرترین دوران حیات ایرانیان بود و مملكت در اشغال روس و انگلیس و آمریكا بود. فقر و فلاكت از سر و روی ملت می بارید. یك بچه ۲۰ ساله بی سواد حاكم ایران بود و بعدها در دوران سلطنت خود جنایت‌ها و خیانت‌های بزرگی مرتكب شد. قبل از دوران پهلوی در دوران قاجار یك مشت حاكم مستبد و شهوت‌ران و بی مایه و بی‌سواد به مملكت حكومت می‌كردند. ما در دوران اسلام و قبل اسلام هیچ‌گاه حاكمی نداشتیم كه از علم و سواد حتی در یك سطح قابل قبول باشند.


ما ۴۰ سال گذشته در دورانی زیست انسانی و الهی داشتیم كه امامین انقلاب در بالاترین سطح علمی قرار داشتند. امام ما یك فیلسوف بزرگ و حكیم قَدَر و یك سیاستمدار بی بدیل بود. تز دكترا یا بهتر بگوییم فوق دكترای علوم سیاسی او ۲۲ جلد صحیفه نور است. یادم می آید آیت‌الله خزعلی یك بار در منبر فرمودند: به امام عرض كردم؛ حاضرم تمام عبادات نیم قرن خود را بدهم تا ثواب یك اعلامیه شما را داشته باشم!


امام(ره) ما در فقه و حقوق و در اصول و عرفان سرآمد عصر خود در میان دانشمندان ، فقیهان و فیلسوفان زمان ما بود.امام (ره) ما در شجاعت، تهور، بی‌باكی و شناخت زمینه و زمان تاریخ ما و درك او از انسان و تحولات جهانی بی نظیر بود. او مرجع تقلید بود.اعتبار و رتبه علمی او را مراجع عصر ما و فقیهان بزرگ حوزه‌های علمیه و اساتید بزرگ دانشگاه‌ها و فرهیختگان علمی كشور مهر تأیید می زدند.


این‌كه یك انسان در رفیع‌ترین قله علمی بنشیند با فداكاری و جانفشانی برای حفظ عزت ایران و ایرانیان برای استقلال كشور از جان مایه بگذارد و ملت هم با نثار خون پاك‌ترین جوانان خود او را بر مسند حكومت بنشاند نعمت بزرگی است كه هرگز از عهده شكر او برنمی‌آییم. این‌كه او توانست به مدد الهی پرچم عزت و عظمت ایرانیان را با همراهی و همگامی دانشمندان و علمای عصر خود به دست امینی بسپارد كه در علم و معرفت و دانش بشری مثل او بود این هم نعمت بزرگی است كه باید از عهده شكرش برآییم.


ایران پس از امام (ره) به درجه ای از رشد، پیشرفت و عظمت رسیده است كه ۶ قدرت جهانی محكم ایستاده‌اند و می‌گویند شما حق ندارید از این جلوتر بروید. امروز مراكز رصد جهانی اعلام می كنند ایران در بسیاری از علوم و دانش بشری جزء ۱۰ كشور برجسته جهان است این ادعای ما نیست این اعتراف دوست و دشمن است.امروز آمریكا و اروپا یك مشت ابله، بی‌سواد، شرابخوار  و  زنباره را در واشنگتن، پاریس و لندن جمع كرده‌اند و می‌خواهند از آن‌ها اپوزیسیون نظام بسازند.


یك مشت گرگ و روباه در این دو قاره جمع شده‌اند و سرویس امنیتی انگلیس و سیا و موساد مسئول و مشغول گله بانی آن ها هستند.هر از چندی ، وقتی از زوزه‌كشیدن و پارس كردن علیه ملت ایران خسته می شوند همدیگر را گاز می گیرند و هیچ كدام   از آن ها  نیز  همدیگر را قبول ندارند. استكبار جهانی می خواهند این گرگ‌ها را به ایران برگردانند و دوباره سلطه خود را به این ملت تجدید كنند.امامین انقلاب از عالمان دینی و استاد مسلّم اخلاق و عرفان بودند و می توانیم ادعا كنیم خداوند روی زمین در هیچ عصری به اندازه این ۴۲ سال تحت زعامت و رهبری این دو مرد بزرگ توسط مردم عبادت نشده است.


به همین دلیل خداوند پشتیبان این انقلاب است و تاكنون انقلاب را در طوفان‌های سخت و نرم دشمن حفظ فرموده است. ملت ایران شكر نعمت رهبران الهی انقلاب را با پایداری و مقاومت با اطاعت آگاهانه و عالمانه به جای آوردند.


انصافا خود این «شكر» هم شكر دارد.انقلاب بر آموزه‌های سترگ قرآنی و اندیشه‌های نورانی علما و اندیشمندانی تكیه دارد و به همین دلیل فطرت‌های پاك انسانی را در ایران و خارج از مرزهای ایران به خود جلب كرده است. انقلاب زیرساخت‌های خودسازی و جامعه‌پردازی را فراهم كرده است و به سوی برپایی یك تمدن پاك انسانی، اسلامی و الهی پیش می رود.


امروز دستور كار سرویس‌های امنیتی آمریكا، انگلیس و رژیم صهیونیستی، ترور دانشمندان و فرهیختگان كشور است. لوله تفنگ جوخه آتش این سه محور شرارت در جهان به سوی دانشمندانی است كه می خواهند بنای «قدرت ملی» را بر علم و دانش قرار دهند.جالب است در این ایام كرونایی حتی جلوی خرید « میمون آزمایشگاهی» را برای تست واكسن‌های ما گرفته بودند!


مسئله  مهم و اساسی پس از درك نعمت وجود رهبران الهی انقلاب و به‌جا آوردن شكر آن، موضوع ارتقا و رشد فهم ملت ایران است. در طول تاریخ بشر ۱۲۴ هزار پیامبر از سوی خداوند فرستاده شده است.علما ، دانشمندان و فیلسوفان بزرگی ظهور كردند اما مردم پای كار اندیشه های الهی آن‌ها نایستادند و حكومت و سلطنت دست كسانی افتاد كه مشروعیت الهی نداشتند و در شرارت، ستم، بی اخلاقی و بی مبالاتی سرآمد روزگار خود بودند.


اما ملت ایران چون كوه پشت امامین انقلاب ایستاد و با قیمت جان خود خریدار نظام الهی و اسلامی شد. ملت با تقدیم ده‌ها هزار شهید و مجروح پای انقلاب ایستاد و فریب صاحبان قدرت و ثروت را نخورد. ملت ایران مردانه پای اسلام و قرآن ایستاد و به صاحبان زر و زور و تزویر اعتنایی نكرد و پنجه در پنجه آنان انداخت. درك این نعمت بزرگ الهی و فهم مطالبه واقعی ملت كه ریشه در آموزه‌های الهی انبیا دارد خیلی مهم است و مهم‌تر از آ‌ن به‌جاآوردن شكر این نعمت است. شكر این نعمت خدمت صادقانه، بی مزد و منت است.


همین درك و شكر نعمت، سوخت اصلی موتور حركت گروه های جهادی در كشور است كه در جای جای میهن اسلامی دارند به مردم خدمت می كنند.متأسفانه دولت‌های پدید آمده پس از انقلاب در درك نعمت امامین انقلاب و درك نعمت بیداری و هوشیاری و وفاداری ایرانیان كاستی‌ها، غفلت‌ها و كوتاهی های بزرگی از خود نشان دادند.


این كاستی، غفلت و كوتاهی باید در دولت ۱۴۰۰ با شكل‌گیری یك دولت انقلابی، جوان و حزب‌اللهی جبران شود.این انقلاب قدم به قدم، با نفس، صدا و رأی مردم پیش رفته است. این مردم قدر علم، معرفت، آگاهی، اخلاق و معنویت را خوب می دانند. آیا كسانی كه از همین مردم رأی گرفته‌اند به اندازه آنان حق نعمت الهی امامین انقلاب و مردم انقلابی ایران را ادا كرده‌اند.


راهپیمایی پرشور، عظیم، حماسی و متفاوت امسال در روز ۲۲ بهمن از سوی مردم در سراسر كشور حتی روستاها نشان داد مردم در آغاز چهل و سومین سال حیات انقلاب قدر امامین انقلاب اسلامی، قدر ارزش‌های الهی انقلاب و دستاوردهای سترگ آن را می دانند و از عهده شكر آن برآمده‌اند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته