دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1399 - 15:55
مدیرکل انتقال خون استان تهران خبر داد؛

کاهش ذخایر خون مراکز درمانی تهران

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: فرونشستن موج کرونا، سبب افزایش مراجعات بیماران برای انجام اعمال جراحی در بیمارستان‌ها شده است که در پی آن نیاز به خون افزایش و ذخایر کاهش یافته‌اند.
کد خبر : 563792
IMG_4710.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد رضا مهدی زاده با اشاره به مراجعات مردم برای انتقال خون در زمان شیوع بیماری کرونا گفت: فرونشستن موج کرونا، سبب افزایش مراجعات بیماران برای انجام اعمال جراحی در بیمارستان‌ها شده است که در پی آن نیاز به خون افزایش و ذخایر کاهش یافته‌اند.


وی گفت: خوشبختانه با رعایت کردن فاصله گذاری‌های اجتماعی و اصول قرنطینه، موج شیوع کرونا در تهران فرو نشسته و بیمارستا‌‌ن‌ها عمل‌های جراحی را افزایش داده‌اند که متعاقب آن نیاز به خون نیز افزایش یافته و ذخایر خون موجود پاسخگو نیست.


مدیرکل انتقال خون استان تهران ضمن تشکر از مردم تهران که با اهدای خون ضامن سلامتی بیماران نیازمند به خون می‌شوند، گفت: از مردم ایثارگر استان دعوت می‌کنیم با اهدای خون حمایت خود را از بیماران تداوم بخشند.


وی ادامه داد: فصل زمستان که در آن قرار داریم همیشه با سرما و ریزش برف و باران، اهدای خون را سخت‌تر می‌کرد؛ همین طور رسیدن به روزهای پایانی سال سبب کاهش اهدای خون می‌شد و امسال نیز وجود همه گیری کرونا مزید بر علت شد.


مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: امیدواریم با خروج از پیک همه‌گیری این بیماری ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، شهروندان اهدای خون را در برنامه زندگی خود قرار دهند.


مهدی‌زاده تاکید کرد: اهدای خون تدریجی از زمستان تا ابتدای بهار سبب می‌شود تا بیماران و خانواده‌های آنان نیز با خیالی آسوده‌تر به پیشواز سال نو بروند و مشکلی برای تأمین خون مورد نیاز عزیزانشان نداشته باشند.


انتهای پیام/4148


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته