دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1399 - 14:00
سروری‌مجد:

دفاتر تقریب مذاهب اسلامی در 10 استان راه‌اندازی شده است

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد که دفاتر تقریب مذاهب اسلامی در 10 استان راه‌اندازی شده و برنامه‌های تخصصی را برای استادان، دانشجویان، دانش‌آموزان و معلمان اهل سنت و تشیع دنبال می‌کند.
کد خبر : 563724
10.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اوز، مراسم تجلیل از پیشگامان و طلایه‌داران تقریب مذاهب با حضور محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و هیئت تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی، رؤسا و معاونان واحدهای استان فارس، فرماندار، امامان جمعه، علما، خیّران دانشگاه‌ساز، مسئولان شهرستان اوز و لارستان در دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز برگزار شد.


مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با ابراز خرسندی از برگزاری نخستین گردهمایی تقریب مذاهب اسلامی در شهرستان اوز عنوان کرد: شورای راهبری تقریب مذاهب طی دو سال گذشته به دستور دکتر طهرانچی تشکیل شده و این شورا مرکب از معاونان فرهنگی، علوم انسانی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به اتفاق مشاور اهل سنت رئیس دانشگاه، مولوی اسحاق مدنی و حجت‌الاسلام سید حامد علم‌الهدی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی است.


علی سروری‌مجد متذکر شد: دفاتر تقریب مذاهب اسلامی در 10 استان راه‌اندازی شده که برنامه‌های تخصصی را برای استادان، دانشجویان، دانش‌آموزان و معلمان اهل سنت و تشیع دنبال می‌کند.


وی با ارزشمند شمردن این نشست‌های تخصصی و گفتگوها خاطرنشان کرد: شیوع کرونا وقفه‌ای در این روند ایجاد نکرده و استادان به صورت مجازی نشست‌های تخصصی را دنبال می‌کنند.



مشاور رئیس و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری نشست قیام تاریخی عاشورا با حضور علمای اهل‌سنت در زاهدان خبر داد و گفت: علمای اهل سنت منادیان وحدت، مقاومت، بیداری اسلامی، ایستادگی در برابر استکبار جهانی، خرافه‌ها و فرقه‌های انحرافی هستند.


پشتیبانی مسئولان از دانشگاه آزاد اسلامی مایه مباهات است


سروری‌مجد به جمع‌بندی‌هایی که در شوراهای تقریب مذاهب اسلامی صورت گرفت و ادامه داد: باید از کسانی که طی دو سال گذشته همراهی جدی با موضوع تقریب مذاهب اسلامی در دهه فجر داشتند، قدردانی شود و بهترین جایی که این شورا تشخیص داد، دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز است.


وی، دلیل انتخاب استان فارس به مرکزیت اوز را از میان 10 استان دیگر، خیّران و نیکوکارانی دانست که این دانشگاه را در منطقه پایه‌گذاری کردند و گفت: این مرکز بسیار آبرومند و مثالزدنی با مشارکت خیّران متعدد شکل گرفته است.


تجلیل از پیشگامان و طلایه‌داران تقریب مذاهب


رئیس هیئت امنای مردمی دانشگاه آزاد اسلامی اوز در دفتر دبی نیز در پیامی به این مراسم که توسط عبدالعزیز خضری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز قرائت شد، پشتیبانی مسئولان ایران از دانشگاه آزاد اسلامی را مایه مباهات دانست.


عبدالقادر فقیهی ابراز امیدواری کرد دانشگاه آزاد اسلامی اوز بتواند متناسب با ظرفیت‌های خود با افزایش رشته‌های تحصیلی در تمام مقاطع و تثبیت موقعیت کارکنان امکان خدمت‌رسانی گسترده‌تر را بیابد تا توان قرار گرفتن بیشتر در مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی با کارایی مناسب علمی-پژوهشی و اقتصادی را داشته باشد.


به گزارش آنا، در پایان این مراسم به حجت‌الاسلام سید حامد علم‌الهدی، مولوی اسحق مدنی، احمدرضا طاهری، حجت‌الاسلام  سیدمرتضی پورعلی، حجت‌الاسلام سجاد نیکخو، شیخ عبدالعزیز قاضی‌زاده و شیخ عبدالقادر فقیهی رئیس و عضو تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی مرکزی، رؤسای دفاتر تقریب سیستان و بلوچستان و آذربایجان‌غربی، رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان فارس، امام جمعه و عضو ارشد هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و بانی و رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی اوز دفتر دبی) لوح سپاس از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز اهدا شد و مراسم با بازدید از بخش‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی اوز پایان یافت.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته