دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 بهمن 1399 - 17:00
ضرغام‌پور در گفت‌وگو با آنا:

تیم تنیس روی میز دانشگاه آزاد اسلامی از افراد با تجربه و جوان تشکیل شده است

مسئول کمیته برگزاری لیگ برتر تنیس روی میز کشور گفت: ترکیب تیم دانشگاه آزاد اسلامی از افراد باتجربه و جوان تشکیل شده است و نوید آینده خوبی را برای این دانشگاه خواهد داشت.
کد خبر : 563673
5405104_352.jpg

داریوش ضرغام‌پور، مسئول کمیته برگزاری لیگ برتر تنیس روی میز کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ورزش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره بیست و نهمین دوره مسابقات تنیس روی میز لیگ برتر باشگاه‌های کشور اظهار کرد: مرحله برگشت این دوره از مسابقات از جمعه 24 بهمن‌ماه در سالن شهید عضدی ورزشگاه شهید شیرودی و سالن امیر احتشام‌زاده مجموعه ورزشی انقلاب آغاز شده است.


وی افزود: هشت تیم در این دوره از مسابقات شرکت کردند که در دو گروه چهار تیمی با هم به رقابت می‌پردازند و از هر گروه سه تیم به مرحله پلی‌آف مسابقات راه پیدا می‌کند. در واقع تیم‌های اول هر گروه به‌صورت مستقیم وارد مرحله نیمه‌نهایی می‌شوند و تیم‌های دوم و سوم گروه‌ها به‌صورت ضربدری با هم مسابقه خواهند داد و برنده‌ها به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا می‌کنند.


برگزاری مسابقات انتخابی المپیک تنیس روی میز در اسفندماه 99


مسئول کمیته برگزاری لیگ برتر تنیس روی میز کشور بیان کرد: با توجه به اینکه مسابقات انتخابی المپیک در اسفندماه و کشور قطر برگزار می‌شود، مسابقات پلی‌آف اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت‌ماه سال آینده و بعد از مسابقات انتخابی المپیک قطر برگزار خواهد شد. در مسابقات انتخابی المپیک در دو بخش آقایان و خانم‌ها نماینده داریم که امیدواریم بتوانند موفق شوند. نوشاد و نیما عالمیان دو برادر شرکت‌کننده در ایران هستند و همچنین ندا شهسواری و شیما صفایی در مسابقات انتخابی بازی خواهند کرد.


ضرغام‌پور خاطرنشان کرد: هنوز مسابقات انتخابی سهمیه برگزار نشده است و بازیکنانی که نام بردم در سه مرحله می‌توانند کسب سهمیه کنند. مرحله اول مسابقات آسیای میانه است که با کشورهای آسیای میانه مسابقه دارند و مرحله راحت‌تری است و امیدواریم در این مرحله بازیکنان ایرانی بتوانند کسب سهمیه کنند. پس از برگزاری مسابقات مرحله اول، استراحتی به ورزشکاران می‌دهند، سپس همان‌جا مسابقات مرحله دوم که با شرکت همه بازیکنان در منطقه آسیا است و کشورهای چین، ژاپن و کره حضور دارند و شرایط خیلی سخت‌تر خواهد شد، برگزار می‌شود و سهمیه‌ها کسب می‌شود. مرحله سوم هم در قطر برگزار می‌شود و تمامی شرکت‌کننده‌ها از سراسر جهان در آن حضور دارند.


تیم تنیس روی میز دانشگاه آزاد اسلامی از افراد با تجربه و جوان تشکیل شده است


وی عنوان کرد: مرحله برگشت لیگ تنیس روی میز بانوان به‌تازگی به اتمام رسید و چهار تیم توانستند جواز صعود به مرحله پلی‌آف را کسب کنند. شهرداری شهر بابک توانست مقام اول را کسب کند، سپس تیم دانشگاه آزاد اسلامی مقام دوم را به دست آورد، ووچان کردستان مقام سوم و پادما یدک اصفهان هم چهارم شدند؛ مسال ترکیب تیم دانشگاه آزاد اسلامی از افراد باتجربه و جوان تشکیل شده است و این موضوع نوید آینده خوبی را برای این دانشگاه خواهد داشت. تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی از تیم‌های با انضباط در لیگ امسال بودند که با هدایت مهران احدی و بهلری از تیم‌های خوب این دوره از مسابقات هستند.


مسئول کمیته برگزاری لیگ برتر تنیس روی میز کشور با اشاره به تمهیدات فدراسیون تنیس روی میز برای کسب سهمیه ورزشکاران در المپیک گفت: بلافاصله بعد از اتمام مرحله برگشت در روز یک‌شنبه 26 بهمن اردوی تیم ملی آغاز شد. در قسمت آقایان که برادران عالمیان هستند، این دو نفر در لیگ فرانسه بازی می‌کردند و به‌تازگی به ایران آمده‌اند تا در لیگ ما شرکت کنند و بعد از آن هم در اردوها حضور داشته باشند. این دو برادر الآن در آمادگی کامل بسر می‌برند. تیم فراسنج این دو برادر را حمایت مالی کرده است و احتمالاً از لحاظ مالی هیچ مشکلی نخواهند داشت. فدراسیون هم تمام تلاش خود را خواهد کرد تا یکی از این دو نفر بتواند سهمیه المپیک را به‌دست بیاورد.


استعدادیابی فدراسیون تنیس روی میز از نوجوانان سراسر کشور برای عضویت در تیم ملی


ضرغام‌پور با بیان اینکه فدراسیون تنیس روی میز برای لیگ نوجوانان و جوانان برنامه دارد، گفت: لیگ برتر نوجوانان و جوانان تنیس روی میز از 29 بهمن 99 در اصفهان آغاز خواهد شد و 13 تیم در این دوره از مسابقات شرکت کرده‌اند. کمیته استعدادیابی فدراسیون از بچه‌های کوچک ساکن در استان‌ها برای شرکت در اردوها دعوت کرده و از بین آن‌ها، نفراتی را برای تیم ملی انتخاب می‌کند.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته