دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آذر 1394 - 11:52

جعبه سیاه سوخو 24 روسیه باز شد/ روز دوشنبه اطلاعات استخراج‌شده از جعبه سیاه منتشر می‌شود

جعبه سیاه هواپیمای بمب افکن سوخو24 روسیه که 24 نوامبر گذشته از سوی دو فروند جنگنده اف16 ترکیه بر فراز سوریه هدف قرار گرفت و در چهار کیلومتری مرز ترکیه سقوط کرده بود، در روسیه رمزگشایی شد و قرار است اطلاعات استخراج‌شده منتشر شود.
کد خبر : 56356

به‌ گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه خبری «العالم»، جعبه سیاه هواپیمای سوخو 24 روسیه که به‌وسیله هواپیماهای ترکیه سرنگون شده بود، لحظاتی پیش در حضور خبرنگاران و با پخش مستقیم مراسم، در روسیه بازگشایی شد.


کرملین پیشتر تاکید کرده بود که تحقیق درباره سرنگونی سوخو 24 روسیه و تحلیل محتوای جعبه سیاه هواپیما با مشارکت کارشناسان بین‌المللی انجام خواهد شد.


این در حالی است که خبرگزاری «اسپوتنیک»، خبر از انتشار محتوای رمزگشایی شده اطلاعات جعبه سیاه جنگنده سوخو 24 روسیه در روز دوشنبه 21 دسامبر (30 آذر) داده‌اند.


لادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه این حادثه را «خنجر زدن از پشت» از سوی هم‌دستان تروریست‌ها نامیده بود.


ترکیه می‌گوید هواپیمای روسی پس از ورود به حریم هوایی این کشور سرنگون شده بود. با وجود این، ستاد مشترک ارتش روسیه با استناد به اطلاعات به دست آمده از پدافند هوایی سوریه اعلام کرد این هواپیما از مرز هوایی ترکیه عبور نکرده بود و بررسی‌های پنتاگون نیز به این موضوع گواهی می‌دهد.


«اولگ پاشکوف» یکی از خلبانان هواپیمای سرنگون شده حین فرود با چتر هدف رگبار گلوله‌ تروریست‌ها قرار گرفت و کشته شد. همچنین «کنستانتین موراختین» خلبان نجات یافته به روزنامه‌نگاران گفت که هواپیما وارد حریم هوایی ترکیه نشده بود و طرف ترکیه هیچ هشداری به هواپیما نداده بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته