دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آذر 1394 - 11:04
میرساردو در گفت‌وگو با آنا:

بسته شدن پرونده پی. ام. دی صداقت جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان ثابت کرد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار با تبریک پایان افتخارآمیز پرونده پی. ام. دی به ملت شریف ایران گفت: بسته شدن پرونده پی ام دی علاوه بر موفقیت‌های فنی، حقوقی، اخلاقی و سیاسی، صداقت جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان ثابت کرد.
کد خبر : 56330

دکتر طاهره میرساردو، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با بیان اینکه ختم پرونده پی.‌ام. دی و ابطال ۱۲ قطعنامه علیه جمهوری اسلامی ایران، یک اتفاق بسیار مهم و ارزنده و روز پیروزی دیپلماسی و مقاومت بر منطق زور و زیاده خواهی برای جمهوری اسلامی ایران است، افزود: مقاومت تاریخی ملت و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موجب شد پرونده ۱۴ ساله ایران به تاریخ سپرده شود.


سرپرست واحد گرمسار با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید، تقویت روابط بین الملل جمهوری اسلامی ایران با حفظ عزت وکرامت ایران اسلامی صورت گرفته است، ادامه داد: افزایش حرکت شتابنده کشور در مسیر توسعه و پیشرفت و رسیدن به جایگاه شایسته در نظام بین الملل، پاداش تحمل سال‌ها تحریم‌های ظالمانه ملت شریف ایران خواهد بود که خواهند چشید.


این استاد دانشگاه گفت: از ۱۰ سال پیش که گزارش‌های غیرواقعی علیه فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران از طرف دشمنان جمهوری اسلامی ایران مطرح شد، پرونده پی.‌ام. دی به وجود آمد و ادعاهایی را درخصوص پرونده هسته‌ای ایران مطرح کردند که بر اساس بند ۸۸ گزارش اخیر آژانس هیچ شواهدی برای اثبات ادعای انحراف ایران در زمینه غنی سازی وجود ندارد.


دکتر میرساردو با بیان اینکه پرونده پی.‌ام. دی پایه و اساس اتهام‌ها و تحریم‌ها علیه ایران بود و بسته شدن این پرونده سبب استفاده بیشتر از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور خواهد شد، افزود: بخش عمده‌ای از توان دولت، مجلس و دستگاه دیپلماسی معطوف به این پرونده بود که با بسته شدن این پرونده صرف معضلات و مشکلات دیگر منطقه‌ای و بین المللی خواهد شد و این اتفاق مبارکی است.


وی خاطرنشان کرد: با بسته شدن پرونده فعالیت‌های پیشین در شورای حکام، فعالیت‌های هسته‌ای ایران مسیری ایمن‌تر، پرشتاب‌تر و با ثبات‌تر را ادامه خواهد داد و کشور در مسیر رشد و تعالی بیشتر قرار خواهد گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته