دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آذر 1394 - 15:41

قضاوت دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز در مسابقات جهانی کاراته ژاپن

علی صنعتی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز به عنوان جوانترین داور، مسابقات جهانی کاراته سبک کیوکوشین را قضاوت کرد.
کد خبر : 56320

به گزارش خبرنگار آنا از نی‌ریز، این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی پس از دعوت نامه‌ای که از طرف کانچو ماتسویی رییس سازمان جهانی این سبک دریافت کرد، در ژاپن حضور یافت و یکی از بهترین و بر‌ترین مسابفات جهانی کاراته در سال ۲۰۱۵ را داوری نمود. در این مسابقات که از ۲۸ آبان تا ۴ آذر ادامه داشت ورزشکاران در رده‌های نوجوانان، جوانان، پیشکسوتان به صورت وزنی ودر رده بزرگسالان اپن (وزن آزاد) در دو بخش اقایان و بانوان با یکدیگر به رقابت پرداختند.


این داور جوان در گفت‌وگو با آنا از بیو گرافی خویش و همچنین جزئیات کامل این سفر ورزشی توضیحات کاملی را بیان کرد و گفت: سال گذشته زیر نظر مدرس ارشد سازمان جهانی، شی هان گورای از ژاپن شرکت و موفق به اخذ مدرک داوری گردیدم، ضمن اینکه اردی بهشت امسال در آزمون انتخابی داوران آسیایی شرکت و در حضور کانچو ماتسویی رییس سازمان جهانی کیوکوشین مجوز حضور در بر‌ترین مسابقات جهانی سال ۲۰۱۵ در ژاپن را بدست بیاورم.


وی افزود: با توجه به اینکه جوان‌ترین داور این مسابقات بودم با اعتراض‌هایی نیز از سوی بعضی از کشور‌ها مواجه شدم که با دخالت شخص کانچو ماتسویی، اجازه داوری مسابقات را از طرف ایشان کسب کردم.


این مسابقات در چهار روز، صبح و بعد از ظهر برگزار که حدود ۶۰ قضاوت به بنده سپرده شد که از مهم‌ترین آن‌ها بازیهای روسیه و ژاپن بود که در حضور انبوه تماشاگران برگزار شد.


۳ نفر از فارس در این رقابت‌ها بودند که بنده به عنوان جوان‌ترین داور رسمی جهانی طی یازده دوره گذشته شناخته شدم و دعوتنامه حضور در جشن پایانی رقابت‌ها را نیز بدست آوردم که به شکل باشکوهی برگزار شد.


جایزه نفر اول بزرگسالان (وزن آزاد) یک میلیون یورو پول نقد، آخرین مدل تویوتا و سفر دور دنیا بود که به ورزشکارموفق بلغارستانی رسید.


در پایان از پدرومادرم و همچنین اقای اکبر رحمتی رییس هیئت کاراته نی ریز، شی هان مجید حقیری و دیگر اساتیدی که حمایت‌ها و زحمات بی‌دریغی از بنده داشتند تشکر و قدردانی می‌کنم.


به گزارش آنا، این دانشجوی ۲۰ ساله دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز؛ چهارده سال است که به طور مستمر کیوکوشین کار می‌کند و ۶ سال است که در کنار تمرینات، قضاوت مسابقات استانی و کشوری را نیز انجام می‌دهد. همچنین مراسم استقبال از این دانشجوی قهرمان واحد نی ریز با حضور اعضای شورای شهر نی ریز، جمعی از مسئولین و ورزشکاران در ورودی شهرستان برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته