دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آذر 1394 - 15:22
باقری خبر داد

دو کبوتر خونین‌بال گمنام در واحد دولت آباد‎ آرام‌ می‌گیرند

معاون آموزشی، دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد از تشییع و تدفین دو شهید گمنام دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) در این واحد دانشگاهی خبر داد.
کد خبر : 56317

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، محمد باقری در نشست خبری که به مناسبت تشییع شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد برگزار شد، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته طی چند سال گذشته در مورد تشییع شهدا در این دانشگاه توفیق نصیب ما و دانشگاهیان شد تا در یکشنبه هفته آینده شاهد تشییع و تدفین دو شهید گمنام در این واحد دانشگاهی باشیم.


وی با توجه به تاکید دکتر سید طه هاشمی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی که در راستای ارج نهادن به مقام رفیع شهدای هشت سال دفاع مقدس و به پاس ایثارگری و مجاهدت شهیدان و مفقودین جاویدالاثر، دستورالعمل کاملی را در زمینه تشییع و تدفین و برگزاری برنامه‌های معنوی در کنار قبور مطهر این عزیزان ابلاغ کرد، افزود: خاکسپاری شهدای گمنام در دانشگاه‌های آزاد را می‌توان بهترین تذکر به دانشگاهیان دانشگاه‌ها در مورد جایگاه شهدا در امنیت و آزادی کشور دانست.


وی تاکیدکرد: ما وظیفه انتقال و عمق بخشی به آموزه‌های نسل دوم و سوم در مورد جنگ تحمیلی و دفاع مقدس را داریم و خاکسپاری شهدا می‌تواند اقدامی اساسی و تاثیرگذارتلقی شود.


باقری افزود: اگر ما بخواهیم یک بررسی کوتاهی در فلسفه یادبود شهدا در دانشگاه داشته باشیم باید به این مهم بپردازیم که ما هشت سال دفاع مقدس را پشت سر گذاشته‌ایم و بسیاری از جوانان ما که در بین آن‌ها دانشجوان نیز حضور داشتند یا به شهادت رسیدند و یا با ایثار واز جان گذشتگی در پیشبرد جنگ نقش موثری را ایفا کردند و این مساله برای ما که از بازماندگان هستیم، خیلی مهم است، زیرا برخی تصور می‌کنند، که مساله جنگ و شهادت تمام شده و دیگر اثر از آن نیست اما امروز شاهد بسیاری از خانواده‌ها هستیم که هنوز چشم امید دارند، خبری از فرزندان آن‌ها برسند.


دبیر ستاد استقبال از شهدای گمنام واحد دولت آباد با تاکید بر اینکه باید در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانشجویان برنامه‌های بیشتری انجام شود، ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس و تدریس این درس توسط اساتیدی که جنگ تحمیلی را لمس کردند، توانسته آشنایی خوبی را در اختیار دانشجویان قرار دهد و ما بر این اساس به عنوان مسئولان فرهنگی بر خود لازم می‌دانیم که به صورت عملی و از نزدیک این دانشجویان را با معنای اصلی ایثار و شهادت آشنا کنیم.


وی با توجه به تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در این دانشگاه افزود: این دو شهید که ۱۹ ساله هستند، در عملیات‌های محرم و منطقه شرحانی و عملیات کربلای چهار منطقه ام‌الرصاص حضور داشتند و در روز ۲۹ آذر در شهر دولت‌آباد تشییع و در این دانشگاه خاکسپاری می‌شوند.


باقری با یادآوری تشکیل کمیته‌های، فرهنگی هنری، روابط عمومی و خبر، پشتیبانی و مالی، اجرایی، فنی و عمرانی و امنیت و انتظامات و همکاری بسیار مطلوب بسیج دانشجویی، اساتید و کارکنان، برای برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری دانشجویان در این واحد دانشگاهی ابراز کرد: در این مراسم از حضور مداحان اهل بیت (ع) و روایتگر دفاع مقدس، محمد احمدیان بهره خواهیم برد.


وی برگزاری مسابقه عکاسی، دل‌نوشته و فیلم خاکسپاری شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد را یادآور شد و گفت: مراسم شب وداع این دو لاله گمنام، شنبه شب در مسجد امام علی علیه السلام این دانشگاه با حضور دانشجویان، اساتید و کارکنان و عموم مردم برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: محمد باقری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته