دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 بهمن 1399 - 11:49

برخورد زیردریایی ژاپنی با یک کشتی تجاری

وزارت دفاع ژاپن از برخورد یک فروند زیردریایی این کشور با یک کشتی تجاری هنگ‌کنگی و وارد شدن خسارت به این زیردریایی خبر داد.
کد خبر : 562970
photo91619110.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از کیودو، درحالی‌که گزارش‌های اولیه حاکی از این بود که این زیردریایی آسیب زیادی ندیده است اما مقامات وزارت دفاع ژاپن امروز سه‌شنبه اعلام کردند خسارت وارد شده به زیردریایی، بیشتر از چیزی است که روز گذشته اعلام‌شده بود.


مقامات ژاپن اعلام کردند: بخشی از برج اتصال زیردریایی سوریو به طول ۸۴ متر تاب خورده و گیرنده هیدروپلکی زیردریایی که به کنترل عمق کمک می‌کند خراب‌شده است. همچنین تجهیزات ارتباطی این زیردریایی نیز آسیب جدی دیده است.


 کاتسونوبو کاتو سخنگوی ارشد دولت ژاپن هم در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: وزارت دفاع باید تدابیری را اتخاذ کند تا از وقوع چنین تأخیری در ارائه گزارش خسارت جلوگیری شود.


 هیروشی یامورا رئیس ستاد نیروهای دفاع از خود ژاپن هم طی یک کنفرانس مطبوعاتی به دلیل این حادثه عذرخواهی کرد و گفت: هیچ بهانه‌ای برای چنین مشکل ارتباطی و تأخیر در ارسال گزارش وجود ندارد.


 نوبو کیشی وزیر دفاع ژاپن هم گفت که این وزارتخانه به‌طور کامل با تحقیقات گارد ساحلی ژاپن همکاری خواهد کرد.


کیشی گفت: با وجود اینکه کشتی هنگ‌کنگی در پریسکوپ زیردریایی قابل‌مشاهده بود، اما زیردریایی قادر به جلوگیری از برخورد با کشتی تجاری نشده است.


به گفته منابع گارد ساحلی ژاپن، اعتقاد بر این است که این کشتی تجاری با نام اوشن آرتمیس (Ocean Artemis) یک کشتی فله بر هنگ‌کنگی با ۲۰ خدمه چینی است.


سوریو یک زیردریایی دیزلی - الکتریکی است که توان جابجایی دو هزار و ۹۵۰ نفر را دارد. خدمه این زیردریایی هم ۶۵ نفر هستند. این زیردریایی در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان اولین کلاس خود وارد نیروی دریایی ژاپن شد.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

برچسب ها: هنگ کنگ
ارسال نظر
هلدینگ شایسته