دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 بهمن 1399 - 11:34
عضو شورای اسلامی شهر تهران:

شهرداری تهران در بحث اعتیاد تخصص و کارآمدی ندارد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران تخصص و کارآمدی لازم در بحث اعتیاد را ندارد و استناد آن هم این است که شهرداری این 26 ساختمان برای مراکز بهاران ساخته و تحویل داده و پس از 3 سال همچنان به بهره‌برداری نرسیده است.
کد خبر : 562956

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، بهاره آروین در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با بررسی لایحه «مجوز واگذاری حق بهره‌برداری ۸ مرکز بهاران به سازمان بهزیستی» اظهار کرد: در گزارش ارائه شده از سوی شهرداری تهران،  26 ساختمان برای بهره‌برداری به‌عنوان مرکز بهاران واگذار شده که 16 مرکز غیرفعال بوده و یا تغییر کاربری داده شده است؛ 3 مرکز از این مراکز هم به پلیس راهور واگذار شده است.


وی با بیان این‌که مراکز را ساخته‌ایم ولی به کام کار دیگری شده است، گفت: شهرداری تهران تخصص و کارآمدی لازم در بحث اعتیاد را ندارد. استناد آن هم این است که شهرداری این همه ساختمان ساخته و تحویل داده و پس از 3 سال همچنان به بهره‌برداری نرسیده است.


این عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در گرمخانه‌ها هم اتفاق مشابهی افتاده است به‌طوری‌که شهرداری ساختمان ارائه کرده و پول آب، برق، گاز آن را می‌دهد و 30 هزار تومان هر شب نفر هم می‌دهد در حالی‌که بهزیستی نه جا می‌دهد و نه هزینه آب و برق و شبی 11 هزار تومان می‌دهد.


آروین اذعان کرد: این لایحه شهرداری-برای واگذاری مراکز بهاران به بهزیستی- لایحه‌ای قلابی است و این‌گونه برخورد با شورا جای انتقاد دارد زیرا همین 2 مرکزی هم که به بهزیستی ارائه شده به ساماندهی کودکان کار اختصاص یافته است. شهرداری تهران به غلط نباید با بهزیستی همکاری کند.


وی افزود: اعتیاد حوزه تخصصی بهزیستی است ولی نباید اموال شهر را واگذار کرد؛ می‌توان حق بهره‌برداری را ارائه کرد ولی در این خصوص باید نظارت مؤثر داشت. ما در قانون دستگاه همکار بهزیستی هستیم و می‌توانیم در آئین‌نامه همکاری دستورالعملی را برای واگذاری مدت معین و خروجی از آن بگنجانیم.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته