دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با حضور مسئولان؛

دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با جهاد دانشگاهی تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد

تفاهم‌نامه همکاری در راستای فراهم‌کردن زمینه تبادل اطلاعات و گسترش همکاری‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و بهره‌مندی از امکانات و توانمندی‌های متقابل بین دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد و جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری به امضا رسید
کد خبر : 562910
tafahom1.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شهرکرد، تفاهم‌نامه همکاری  بین جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری و دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد با حضور مسئولان دو سازمان در راستای تعاملات، فراهم‌کردن زمینه تبادل اطلاعات، گسترش همکاری‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و بهره‌مندی از امکانات و توانمندی‌های متقابل به امضا رسید.


کاهش بیکاری فارغ‌التحصیلان با راه‌اندازی کسب‌ و کارهای خانگی


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری و شهرکرد در این آیین اظهار کرد: کسب‌ و کارهای خانگی برای قشر دانشجو می‌تواند دانشجویان را برای ورود به بازار کار آماده کند و رتبه بالای بیکاری در فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را کاهش دهد.


ابراهیم رحیمی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت‌های خوبی در موضوع مزارع گیاهان دارویی، اسانس‌گیری گل محمدی و گیاهان دارویی و کارگاه‌های تولیدی دارد و موضوع برند این واحدهای تولیدی حل شد و می‌توان با ارائه تسهیلات و آموزش‌های مهارتی دانشجویان را به سمت اشتغال‌زایی سوق داد.


لزوم کسب مهارت در کنار تحصیل برای دانشجویان


رئیس جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: کسب مهارت در کنار تحصیل برای دانشجویان ضرورت محسوب می‌شود و دانشجویان می‌تواند در کنار تحصیل علم و دانش با مهارت راه‌اندازی کسب‌ و کار خانگی با کمک جهاد دانشگاهی آشنا و حتی ورود پیدا کنند.


سیروس رضایی اضافه کرد: دانشجویان برخی دانشگاه‌هایی که شهریه پرداخت می‌کنند، می‌توانند در کنار تحصیل با راه‌اندازی مشاغل خانگی بار مالی ناشی از تحصیل را تا حدودی جبران کنند و برای خود منبع درآمدی داشته باشند.


وی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت عظیم نیروی انسانی به‌ویژه در حوزه دانشجویی برای ورود به مشاغل خانگی دارد و جهاد دانشگاهی نیز با تجربه بسیار خوبی که در طرح مشاغل خانگی در استان برای بیش از 2 هزار و 800 نفر از زنان استان اجرا شد و کمک بسزایی در رفع بیکاری استان داشته است.


رئیس جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری تبیین کرد: اتصال به بازار یکی از مشکلات تولیدکنندگان در موضوع مشاغل خانگی و کسب‌ و کارهای کوچک است. جهاد دانشگاهی در اجرای طرح نوین مشاغل خانگی به‌عنوان نهاد توسعه‌ای و تسهیلگر فاز اتصال به بازار را در دستور کار خود قرار داده است.


رضایی خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش‌های کوتاه‌مدت، دوره‌های تخصصی و اشتغال محور جهاد دانشگاهی برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند تأثیر بسیار زیادی برای ایجاد اشتغال داشته باشد. آمادگی داریم با استفاده از همه ظرفیت‌ها برای همکاری دوجانبه میان جهاد دانشگاهی و دانشگاه آزاد اسلامی برای فعالیت‌های فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و اشتغال و کمک به ایجاد کسب‌ و کار و فرهنگ کارآفرینی گام‌های بسیار مؤثری برداریم.


محورهای اصلی تفاهم‌نامه همکاری جهاد دانشگاهی با واحد شهرکرد


سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد نیز مطرح کرد: همکاری در برگزاری سمینارها، دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی پژوهشی کوتاه‌مدت مشترک به منظور ارتقای سطح علمی و فنی کارکنان، کارشناسان و محققان و متخصصان، استفاده از نیروی انسانی، نخبگان، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آموزشی و پژوهشی، فناوری‌ها و تجهیزات یکدیگر با هدف برطرف کردن نیازهای متقابل و استفاده از فضاهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی طرفین در سراسر استان ازجمله محورهای اصلی این تفاهم‌نامه است.


رشید ریاحی توضیح داد: مشارکت در تأمین نیازهای علمی و فناورانه شامل تجهیزات و امکانات، نشریات، کتب علمی، تبادل اطلاعات علمی و ایجاد امکان استفاده متقابل از کتابخانه‌ها و آرشیو مجلات برای کارکنان، متخصصان و محققان طرفین، حمایت طرفین از اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشجویان در راستای اولویت‌های پژوهشی طرفین و استفاده از ظرفیت‌های طرفین و همکاری در تدوین و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و درآمدزا مشترک با توجه به نیازها و اولویت‌های طرفین از دیگر محورهای اصلی این تفاهم‌نامه است.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته