دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 بهمن 1399 - 09:55
حاجی دلیگانی در گفتگو با آنا:

مخالفان، نگران ثمرات سفر قالیباف به روسیه هستند/ برخی می‌خواهند ایران در انزوا بماند

عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه سفر قالیباف دستاوردهای بسیاری خواهد داشت و به همین جهت کسانی که مخالف این ارتباط نزدیک هستند دست به تخریب زده‌اند، گفت: برخی در تلاش هستند تا جمهوری اسلامی در انزوا بماند.
کد خبر : 562899

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به سفر رئیس مجلس به روسیه گفت: این سفر نیز با توجه به تعاملات ایران با کشور روسیه رخ داده که در سطح راهبردی است و این یعنی بیشتر از ارتباط دو کشور است.


نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در طی سال‌های اخیر ارتباطات میان ایران و روسیه به علت تحریم‌های مشترکی که آمریکایی‌ها علیه ایران و روسیه انجام داده‌اند بیشتر شده است، تصریح کرد: اکنون از لحاظ تجاری نیز ارتباطات ایران و روسیه قابل توجه بوده و در حوزه صادرات محصولات کشاورزی و محصولات گل خانه‌ای توافقات خوبی صورت گرفته است.


وی با تاکید بر اینکه سفر رئیس مجلس قطعا دستاوردهای بسیاری خواهد داشت و به جهت همین موضوع کسانی که مخالف این ارتباط نزدیک بین ایران و روسیه هستند دست به تخریب زده‌اند، افزود: برخی در داخل و خارج به دنبال این هستند که  ایران در واقع از لحاظ دیپلماسی ارتباطی با دنیای خارج نداشته باشند و اکنون از هر حربه‌ای برای تخریب استفاده می‌کنند.


حاجی‌دلیگانی همچنین با اشاره به سفر رئیس قوه قضائیه به عراق گفت: دو رئیس قوه یکی به سمت عراق و دیگری به سمت روسیه رفته طبیعتاً مخالفان از انجام هر دوی این سفرها ناراضی و نگران هستند و در تلاش هستند تا سیاست جمهوری اسلامی در انزوا بماند در حالی که هر دو سفر نتایج بسیار خوبی در بر خواهد داشت.


وی افزود: سفر شخص رئیس مجلس به روسیه نیز به جهت پیام بسیار مهم مقام معظم رهبری اهمیت زیادی دارد، شاید از جهتی امکان این بود که هیئت پارلمانی سفر را به تاخیر بیاندازند تا نوع پروتکل‌هایی که امروزه در همه جای دنیا به دلیل کرونا وجود دارد در مورد دیدار با پوتین رعایت شود اما شرایط طبق گفته شخص رئیس مجلس به گونه‌ای بوده که اولویت برای مقام معظم رهبری سرعت بود.


وی ادامه داد: به نظر می‌رسد سفر رئیس مجلس با وجود اینکه با شخص پوتین دیداری صورت نخواهد گرفت از اخلاص در کار ناشی شده زیرا و بدون اینکه به جوانب تخریبی سفر توجه کند این پیام مهم را به نماینده پوتین رساند.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اهداف سفر به غیر از اقتصادی و سیاسی چه مسائل دیگری خواهد بود، گفت: توسعه همکاری‌های دو جانبه در حوزه کشاورزی و همچنین در جهت اقدامات راهبردی منطقه‌ای و نظامی از دیگر اهداف این سفر خواهد بود.


عضو هیئت رئیسه مجلس همچنین در پایان درباره اینکه آیا امکان مذاکره برای خرید تجهیزات نظامی در این سفر وجود دارد یا خیر، افزود: صادرات و یا خرید تجهیزات نظامی هم می‌تواند مطرح شود زیرا ما در شرایطی هستیم که امکان فروش و هم خرید تجهیزات نظامی برای تکمیل قدرت دفاعی خود را داریم.


انتهای پیام/۴١۵١/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته