دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 بهمن 1399 - 13:07
دانشگاه همراه با انقلاب/106

بهره‌برداری از پروژه‌های فنی و تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی زواره

همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر پروژه‌های مرکز دیتای شهدای شهراب، بوستان گل محمدی شهید امید اکبری و مزرعه آزمایشگاهی گیاه کتان در دانشگاه آزاد اسلامی مرکز زواره به بهره‌برداری رسید.
کد خبر : 562682
WhatsApp Image 2021-02-07 at 15.05.26(1).jpeg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از زواره، همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر پروژه‌های مرکز دیتای شهدای شهراب، بوستان گل محمدی شهید امید اکبری و مزرعه آزمایشگاهی گیاه کتان با حضور فرماندار و جمعی از  مسئولان محلی در دانشگاه آزاد اسلامی مرکز زواره به بهره‌برداری رسید.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز زواره در حاشیه این مراسم با اشاره به نیاز شدید این دانشگاه به فیبر نوری در دوران کرونا برای آموزش آنلاین، میزان اعتبار هزینه شده برای پروژه مرکز دیتای شهدای شهراب را 300 میلیون تومان از محل منابع خیّران عنوان کرد.



مصطفی صادقی افزود: بوستان گل محمدی نیز با هزینه‌ای بالغ بر 50 میلیون تومان شامل تسطیح اراضی، اصلاح بافت خاک و در زمینی به مساحت پنج هکتار در دو فاز احداث شده که فاز نخست آن شامل دو هکتار در اسفند 98 به بهره‌برداری رسیده و فاز دوم آن به مساحت سه هکتار آماده کشت در اسفند سال جاری است.


وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی زواره در آینده نزدیک برای ایجاد کارگاه گلاب‌گیری، گرفتن اسانس و عرقیجات گیاهان دارویی با هدف درآمدزایی اقدام خواهد کرد.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز زواره بیان کرد: کشت پاییزی گیاه کتان هم با هدف محاسبه مقدار مواد مؤثر این گیاه برای مصارف دارویی و برآورد هزینه بهره‌برداری این طرح در مقایسه با سایر محصولات کشت پاییزی با هزینه‌ای بالغ بر 5 میلیون تومان از دیگر پروژه‌های این دانشگاه است.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته