دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آذر 1394 - 12:58

رئیس واحد اسلام آباد غرب: امروز پژوهش باید به سمت رفع مشکلات جامعه حرکت کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلام آباد غرب تاکید کرد که امروزه پژوهش باید به سمت و سوی رفع مشکلات جامعه حرکت کند، یعنی تحقیق برون دانشگاهی صورت گیرد.
کد خبر : 56263

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر عبدالعلی احمدی در مراسم هفته پژوهش که با حضور هیات رئیسه، استادان، کارکنان و دانشجویان واحد اسلام آباد غرب برگزار شد، گفت: امروز به مناسبت هفته پژوهش گرد هم آمده‌ایم تا از کسانی قدردانی کنیم که در حوزه پژوهش فعالیت جدی داشته‌اند. این قدردانی به دلایل متعدد به‌حق است و باید انجام شود. به عنوان مثال، اگر در چند سال گذشته ۳ بار این واحد دانشگاهی از طرف هیات بازرسی و نظارت وزارت علوم به عنوان موسسه آموزش عالی بر‌تر معرفی شده، یکی از علت‌های اصلی آن فعالیت پژوهشگران ما بوده است.


وی یادآور شد: برخورداری واحد اسلام آباد غرب از استادان فعال در حوزه پژوهش باعث شده است تا این واحد دانشگاهی تنها مرکز دانشگاهی باشد که اولین همایش‌های منطقه‌ای تاریخ دانشگاه‌های شهرستان و شهرستان را برگزار کرده است و همچنین تنها مرکز دانشگاهی باشد که مجوز برگزاری اولین همایش ملی شهرستان را اخذ کرده است.


احمدی افزود: با تمامی این اوصاف پژوهشگران ما باید توجه داشته باشند که زمان پژوهش محض به پایان رسیده و همان‌گونه که تاکید ریاست هیات موسس و همچنین ریاست عالیه دانشگاه بوده زمان آن فرا رسیده است تا پژوهش به سمت و سوی رفع مشکلات جامعه حرکت کند، یعنی تحقیق برون دانشگاهی صورت گیرد.


وی تاکید کرد: پژوهش باید در راستای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان باشد که تولیدات آنها نیازهای کنونی مردم را مرتفع می‌سازد، یعنی نتیجه تحقیق، شرکت دانش‌بنیان است و پژوهش در راستای رفع مشکلات معیشتی هم‌وطنان به کار گرفته و اقتصادمحور باشد.


دکتر محمد ناصری عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه هم با گرامیداشت هفته پژوهش به بررسی وضعیت خروجی‌های علمی پژوهشی دانشگاه‌ها پرداخت و با توجه به تولید علمی جمهوری اسلامی و افزایش رتبه آن در دو پایگاه معتبر بین المللی یعنی ساینس دایرکت (Science direct) و اسکوپوس (Scopus) در سال جاری نسبت به گذشته از افزایش نرخ آن از ۱۳ صدم درصد به ۵/۱ درصد خبر داد.


وی با تاکید بر اهمیت پژوهش و ارتقای جایگاه و تاثیرگذاری آن در آینده کشور، به تشریح اهمیت پژوهش میان رشته‌ای و آینده پژوهی پرداخت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته