دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سردار وحیدی:

رژیم صهیونیستی در قرن پانزدهم شمسی نابود می‌شود/ خوشحالیم قره‌باغ به صاحب اصلی خود برگشت

رئیس عالی دانشگاه دفاع ملی گفت: ایران بدون هیچ چشم داشتی،حتی از نظر نظامی به آذربایجان کمک کرد. خوشحالیم که سرزمین‌ها به صاحبان اصلی خود رسید
کد خبر : 562610
87108.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه امنیتی و دفاعی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمد حسن نامی  در اولین همایش نقش و تبیین راهبردهای گام دوم انقلاب در شکل دهی ژئوپولتیک قرن پانزدهم شمسی که صبح امروز (دوشنبه) در دانشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی تشکیل شد، گفت: بیانیه گام دوم می‌تواند در همه جهان و به ویژه جهان اسلام موثر باشد. این بیانیه شاخصی است که باید در مسیر آن حرکت کنیم. مسئله ژئوپولتیک به عنوان علم تولید قدرت بسیار اهمیت دارد. نابودی رژیم صهیونسیتی و خروج نیروهای آمریکایی از منطقه‌ از جمله راهبردهای بیانیه گام دوم انقلاب محسوب می‌شوند. امروزه تغییرات در نگهداری یک تنگه استراتژیک می‌تواند تغییراتی در ژئوپولتیک را به وجود آورد.


این استاد حوزه ژئوپولتیک افزود: حمله به کنگره آمریکا نشان داد که این کشور در سراشیبی اضمحلال قرار گرفته است. در حال حاضر این کشور با سه چالش مواجه است، که عبارتند از: چالش فرهنگی که جمهوری اسلامی ایران به وجود آورده، چالش اقتصادی که چین آن را پیش پای آمریکا گذاشته و چالش قدرت نظامی که روسیه این چالش را به وجود آورده است.


در ادامه این همایش احمد وحیدی ضمن تبریک دهه فجر گفت: در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی پرداختن به بیانیه گام دوم و ژئوپولتیک موضوع بسیار مهم است. امروز شاهد تحولات ژئوپولتیک متعددی هستیم و مبارزات ژئوپولتیکی در جهان در منطقه آسیای میانه شکل گرفته است. چین، روسیه و ترکیه از جمله موثرین در این منطقه هستند، آمریکا و رژیم صهیونسیتی هم به دنبال بارکردن جای پا در منطقه هستند. این تحولات بی تردید هم بر منافع ما در جمهوری اسلامی تاثیر می‌گذارد کمااینکه بر قدرت‌های مختلف و تحولات موثر خواهد بود. به عنوان مثال ممکن است چین همسایه ما در منطقه شود و یا ممکن است آمریکا حضور قوی‌تری در منطقه داشته باشد.البته آمریکا در این مورد با مشکلات اقتصادی روبرو است و چین قدرت بیشتری دارد.


وی با اشاره به تحولات منطقه قفقاز اظهار کرد: برخی کشورها در درگیری‌های اخیر تلاش می‌کردند که پیروزی آذربایجان را به نام خود تمام کنند. اما ایران بدون هیچ چشم داشتی،حتی از نظر نظامی به آذربایجان کمک کرد. برخی کشورها مانند رژیم صهیونسیتی به دنبال این هستند که آذربایجان را وام دار خود نشان بدهند که از این قضیه استفاده کنند.خوشحالیم که سرزمین‌ها به صاحبان اصلی خود رسید ولی باید مراقب سواستفاده برخی کشورها از این قضیه بود.


وزیر سابق دفاع و پشتیبانی کشور به تحولات دریای سرخ اشاره کرد و افزود: دریای سرخ امروز تبدیل به حوزه جدید با تحولات جدید شده است. عربستان با طراحی شهر لئون به دنبال نقش‌آفرینی در منطقه دریای سرخ است. ژئوپولتیک خطوط انرژی در منطقه ما به گونه‌ای طراحی شده که برای ایران انزوای ژئوپولتیکی در حوزه انرژی برای به وجود آورند. البته در حوزه حمل و نقل هم وضع به همین صورت است. برای نمونه مسیر قطار ترکیه به چین با ۸هزار کیلومتر افتتاح شد اما همین مسیر از داخل ایران ۶هزار و پانصد کیلومتر است. درحال حاضر ایران هم می‌تواند به افغانستان و هم پاکستان انرژی بدهد اما آنها تلاش می‌کنند که از طریق خط لوله تاپی انرژی خود را تأمین کنند که حتی عربستان هم به آنها کمک کرد. همچنین در حوزه دریای خزر هم وضع به همین منوال است که باید جایگاه تاریخی ایران حفظ شود.


وحیدی در خصوص وضعیت عراق و سوریه ادامه داد: در این مناطق تنازع در چند حوزه شکل گرفته است. در عراق بحث استقلال حوزه اقلیم کردستان اتفاق نیفتاد و در اینجا به روح شهید سردار سلیمانی صلوات می‌فرستیم که این توطئه مهار شد و این توطئه از این کشور دور شد. ایران و ترکیه از استقلال کردستان استقبال نکردند و تنها رژیم صهیونسیتی و آمریکا از این قضیه حمایت کردند. البته این توطئه‌ها تمام نشده و آمریکا به دنبال کوچک کردن کشورها هستند و از این قضیه به دنبال منافع خود هستند.در روسیه نیز دخالت‌های ناروا و غیرقانونی صورت می‌گیرد. ادلب باید به سوریه برگرد و اهداف تجزیه طلبانه در آنجا دنبال شود. در حال حاضر رژیم صهیونسیتی از طریق خط ساحلی که برای خود کشیده وارد لبنان شده و این نشان از تلاش آنها برای در دست گرفتن منابع انرژی دارد.


رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در ادامه خاطرنشان کرد: رژیم صهیونسیتی بی تردید در این قرن از بین خواهد رفت. بیانیه گام دوم نوید بخش همین تحول است. این رژیم در درون فرو خواهد پاشید. همانطور که مردم تا جلوی منزل نتانیاهو رفتند و وی را داخل زیرزمین کردند. همین امروز با وجود اینکه حدود ۱۷ میلیون مهاجر فلسطینی حضور دارند و رأی‌گیری صورت بگیرد حداقل ۵۰درصد آرا مبنی بر این خواهد بود که حکومت سرزمین‌ها باید در دست فلسطینی‌ها باشد.


وحیدی با تاکید بر افول قدرت آمریکا در قرن پانزدهم شمسی ابراز کرد: علاوه براین قدرت آمریکا نیز در قرن پانزدهم شمسی افول می‌کند و از ابرقدرت به قدرت درجه یک و حتی پایین‌تر سقوط می‌کند. آمریکا به شدت دچار ضعف است و قدرت اقناع و‌ تجمیع ملت خود را ندارد همچنین ایدئولوژی برای پیوند ندارد. البته این دعواهای ژئوپولتیکی در دستور کار جمهوری اسلامی نیست بلکه جمهوری اسلامی به دنبال تمدنی است که در بیانیه گام دوم به آن اشاره شده و به سمت نظم تمدنی حرکت می‌کنیم. ما همه کسانی که برای آزادی مبارزه می‌کنند را بخشی از خود می‌دانیم و به همین دلیل پیام ما پیام جهانی است. بیانیه گام دوم دستورالعمل ارزشمند برای ورود به قرن جدید است.


انتهای پیام/۴۱۵۸


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته