دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آذر 1394 - 12:22

گزارشی از ماجرای جنایت مسلحانه در نیمه شب/ پایان 43 ماه فرار

جوان 28ساله ای که به اتهام جنایت مسلحانه تحت تعقیب پلیس آگاهی قرار داشت، پس از گذشت حدود 43ماه از ارتکاب جنایت، دستگیر شد و به جرم خود اعتراف کرد.
کد خبر : 56256

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا، رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در گفت وگو با خراسان، به تشریح این پرونده جنایی پرداخت و گفت: ساعت 2بامداد دهم اردیبهشت سال 91، مأموران کلانتری آبکوه مشهد در تماس با قاضی ویژه قتل عمد، وی را در جریان نزاع مسلحانه ای قرار دادند که طی آن جوان 27ساله ای به قتل رسید و جوان دیگری نیز به شدت مصدوم شد.


سرهنگ کارآگاه حسین بیدمشکی افزود: در پی اعلام این خبر، گروهی از کارآگاهان پلیس آگاهی به همراه قاضی اسماعیل شاکر (قاضی ویژه قتل عمد در زمان وقوع حادثه) عازم بولوارخیبر شدند و بدین ترتیب تحقیقات پلیسی و قضایی در این باره آغاز شد.وی اضافه کرد: بررسی های کارآگاهان بیانگر آن بود که درگیری مسلحانه داخل یک دستگاه پژو206 رخ داده است و 2 تن از سرنشینان خودروی مذکور با شلیک گلوله مجروح شده اند که یکی از مجروحان به بیمارستان رضوی و دیگری به بیمارستان شهیدهاشمی نژاد مشهد منتقل شده است.
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: جوان 27ساله ای که گلوله به سرش اصابت کرده بود، در بیمارستان شهیدهاشمی نژاد جان سپرد و این پرونده رنگ جنایی گرفت.
سرهنگ بیدمشکی با اشاره به ادامه تحقیقات پلیسی در محل وقوع جنایت، تصریح کرد: پس از درگیری مسلحانه بین سرنشینان پژو، کنترل خودرو از دست راننده خارج شد و پژو با یک دستگاه پیکان که در حاشیه خیابان پارک بود، به شدت برخورد کرد.
وی گفت: شدت این تصادف به حدی بود که پیکان آتش گرفت و این حادثه به برخورد چند خودروی دیگر نیز منجر شد.
وی خاطرنشان کرد: به دنبال وقوع آتش سوزی، شهروندان با نیروهای امدادی تماس گرفتند و دقایقی بعد آتش نشانان مشهد، شعله های آتش را که از داخل پیکان زبانه می کشید ، اطفا کردند.
رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی اضافه کرد: در بررسی های بیشتر چند پوکه ، که از یک سلاح کلت کمری شلیک شده بود، در محل وقوع حادثه کشف شد. این در حالی بود که مصدوم حادثه به دلیل اصابت گلوله قادر به بازجویی نبود، به همین خاطر هم مقام قضایی و کارآگاهان عازم بیمارستان شهیدهاشمی نژاد شدند تا تحقیقات بیشتری در این باره انجام شود.سرهنگ حسین بیدمشکی گفت: در بازرسی از لباس های مقتول 109گرم موادمخدر صنعتی از نوع شیشه، 70هزار تومان وجه نقد، گوشی تلفن همراه و فهرستی از اسامی مختلف کشف شد و این احتمال قوت گرفت که نزاع مسلحانه بر سر موادمخدر صنعتی رخ داده است.


ادامه تحقیقات نیز نشان داد که نزاع مسلحانه خونین ابتدا از بولوار کشاورز آغاز شده و پس از یک درگیری در خیابان خیبر18 دامنه آن به خیابان خیبر 22 کشیده شده و در آن جا با شلیک گلوله خاتمه یافته است.
رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با سرنخ های به دست آمده، بلافاصله گروهی از کارآگاهان بررسی های تخصصی خود را درباره افراد مرتبط با عاملان نزاع آغاز کردند و مدتی بعد چند نفر در ارتباط با این پرونده مرگبار به دام افتادند؛ این در حالی بود که عامل اصلی جنایت مسلحانه همچنان متواری بود تا این که پس از گذشت حدود 43ماه از ا ین ماجرا، کارآگاهان به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد «و-خ» (متهم تحت تعقیب) در کرمان مخفی شده است. بنابراین گروهی از کارآگاهان با نظارت مستقیم سرهنگ غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی) عازم کرمان شدند و متهم 28ساله را که در یک نانوایی مشغول به کار شده بود، دستگیر کردند.سرهنگ بیدمشکی با اشاره به اعترافات متهم تصریح کرد: این فرد در بازجویی ها به صراحت شلیک گلوله را پذیرفت و انگیزه خود را از ارتکاب قتل، اختلاف حساب بر سر موادمخدر عنوان کرد.وی گفت: با صدور دستوری از سوی قاضی علیزاده (قاضی شعبه 407 دادسرای مشهد) تحقیقات بیشتر درباره زوایای پنهان این پرونده جنایی ادامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته