دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 بهمن 1399 - 10:30
کریمی در گفت‌وگو با آنا:

کار سختی برای کسب سهمیه شیرجه در توکیو دارم/ حمایت بیشتری از فدراسیون شنا شود

ملی‌پوش شیرجه گفت: برای کسب سهمیه المپیک کار سختی در رقابت‌های انتخابی توکیو در مقابل دارم.
کد خبر : 562444
224.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، با وجود آنکه مشخص نیست رقابت‌های المپیک توکیو به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در سال 2021 برگزار شود اما ورزشکاران ایران همانند سایر کشورها تلاش می‌کنند تا مجوز حضور در این رقابت‌ها را به دست آورند. حمید کریمی امید اول شیرجه ایران برای کسب سهمیه المپیک به شمار می‌رود.


حمید کریمی در خصوص آخرین وضعیت خود برای حضور در المپیک توکیو به خبرنگار ورزشی آنا عنوان کرد: با وجود آنکه احتمال لغو بازی‌های المپیک وجود دارد ولی موظف هستیم تا تمرینات را با جدیت دنبال کنیم. در اروپا به دلیل ویروس جهش یافته انگلیسی شرایط نامعلوم است ولی در چین و ژاپن اوضاع بد نیست و این موضوع باعث شده تا ورزشکاران با جدیت تمرینات خود را دنبال کنند.


وی ادامه داد: من روزانه دو وعده تمرین دارم و با توجه به اینکه در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت مسابقات ورودی المپیک در توکیو انجام می‌شود، باید به بهترین سطح آمادگی برسم تا بتوانم در این رقابت‌ها شرکت کنم. از سال گذشته که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا مسابقات تعطیل شده، نتوانستم در رقابتی شرکت کنم و این موضوع کمی آمادگی‌ام را تحت‌الشعاع قرار داده است.


ملی‌پوش شیرجه خاطرنشان کرد: تقریباً 6 ماه به خاطر پاندمی ویروس کرونا، تمرین درون استخر نداشتم ولی از چند ماه پیش تمرینات را شروع کردم و زیر نظر شهرام نظرپور که از شیرجه‌روهای موفق کشورمان به شمار می‌رود، در استخر قهرمانی آزادی به وضعیت خوبی رسیده‌ام. البته که باید با جدیت بیشتری تمرین کنم و امیدوارم به وضعیت مناسبی برسم.


کریمی خاطرنشان کرد: با توجه به تمرینات مناسبی که انجام می‌دهم، به اصطلاح روی غلتک افتاده و پیشرفت محسوسی داشته‌ام. باید در آمادگی مناسب‌تری قرار بگیرم تا بتوانم در مسابقات انتخابی المپیک نتایج قابل قبولی کسب کنم. بدون تردید تلاش‌هایی که در گذشته صورت گرفته نباید بی‌اثر باقی بماند و موظف هستم تا راهی را که آغاز کرده‌ام با موفقیت به پایان برسانم. اگرچه در توکیو کار بسیار دشواری پیش رویم قرار دارد.


وی در خصوص حمایت‌های فدراسیون خاطرنشان کرد: با وجودی که مسابقات برگزار نمی‌شود ولی حمایت‌های مالی از سوی فدراسیون برقرار است و از لحاظ تغذیه نیز شرایطم نسبتاً خوب است. البته توقع بیشتری دارم ولی باید نهادهای بالاتر حمایت بیشتری از فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو باشند تا مسئولان فدراسیون هم بتوانند از ملی‌پوشان در دوران همه‌گیری ویروس کرونا حمایت بهتری کنند.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته