دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 بهمن 1399 - 13:42
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آنا:

منتشر نشود

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس شورای اسلامی می‌گوید، دولت با هدف رأی نیاوردن بودجه نوبخت را به مجلس فرستاد که بودجه را بزند و در نهایت به مقصودش رسید.
کد خبر : 562438
637458665505330557.png

جواد نیک‌بین در گفت‌گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا ضمن انتقاد نسبت به رد کلیات بودجه توسط نمایندگان گفت: بنده به کلیات لایحه بدجه رأی مثبت دادم چراکه معتقد بودم بودجه باید تصویب شود تا دولت عنان گسیخته نشود. در حقیقت با رد کلیات بودجه توسط اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دولت عنان گسیخته شد .


عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به امکان تصویب بودجه به صورت سه دوازدهم تصریح کرد: اگر بودجه به صورت سه دوازدهم به تصویب برسد، دولتی که هیچ برنامه‌ای ندارد، برنامه‌های عمرانی آن تأئید نمی‌شود و مجلس که حکم پدر را برای دولت دارد، نمی‎‌داند دخل و خرج دولت به چه صورت است، چگونه می‌خواهد آن را اجرا کند؟


نیک‌بین با تأکید بر لزومیت تصویب کلیات لایحه بودجه در صحن علنی مجلس خاطرنشان کرد:بنده معتقدم که قانون بد بهتر از بی‌‌قانونی است و رد کلیات بودجه یعنی بی‌قانونی. البته نوبخت بنزین بر روی آتش مجلس ریخت. به عبارت دیگر دولتی که بودجه را سیاسی بسته به دنبال این بود که به صورت سیاسی رأی بیاورد.


این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: نوع دفاعیات نوبخت از بودجه بیانگر این بود دولت خواهان رأی نیاوردن لایحه بودجه در مجلس است. در واقع دولت با هدف رأی نیاوردن بودجه نوبخت را به مجلس فرستاد که بودجه را بزند و در نهایت به مقصودش رسید.


نیک‌بین ضمن تأکید براینکه مجلس مجدداً لایحه جدید دولت در خصوص بودجه را مورد بررسی قرار می‌دهد، یادآور شد: ترس دولت از تغییرات کمیسیون تلفیق منجر به این شد که نماینده وی در مجلس جوسازی کند و لایحه بودجه رأی نیاورد. همچنین به دلیل اینکه در کمیسیون تلفیق شفافیت در حد اعلا صورت گرفته بود، این به مذاق دولت خوش نیامد و به دنبال رد آن بود.


انتهای پیام/4158/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته