دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 بهمن 1399 - 13:46

شورش زندانیان آمریکایی پس از ساعت‌ها مهار شد

در پی شورش در یک مرکز اصلاحی در ایالت میزوری آمریکا، مسئولان زندان پس از ساعت‌ها سرانجام توانستند با استفاده از گاز اشک‌آور شورش را مهار کنند.
کد خبر : 562422
prison.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اسپوتنیک، زندانیان مرکز اصلاحی شهر سنت لوئیس در ایالت میزوری روز شنبه شورش کردند و هشت ساعت طول کشید تا مسئولان زندان بتوانند بار دیگر کنترل این مرکز را به دست بگیرند.


گفته شده که زندانیان ساعت‌ها مشغول خرابکاری داخل زندان و آتش زدن وسایل و پرتاب برخی لوازم مانند میز و تشک به داخل خیابان بودند. آن‌ها همچنین شیشه‌های طبقات بالا را شکستند.


بر اساس گزارش‌ها، بعد از دو آشوب قبلی در اواخر دسامبر و اوایل ژانویه صدها زندانی از این مرکز منتقل شده بودند.


این شورش هنگام شب بعدازآن آغاز شد که یک مأمور با یکی از زندانیان درگیر شد و سپس سایر زندانی‌ها به سمت او حمله کردند. بعدازآن زندانیان توانستند از سلول‌های خود که هنوز قفل نشده بودند، خارج شوند.


جیمی ادواردز مدیر ایمنی عمومی سنت لوئیس در این خصوص گفت: گرچه سیستم خودکار صوتی عمومی به ما نشان می‌دهد که سلول‌ها قفل شده‌اند، آن‌ها درواقع قفل نیستند و بنابراین سایر زندانیان توانستند از سلول‌های خود خارج شوند.


وی افزود زندانیان که بسیار خشن و تهاجمی بودند توانستند خود را به راهروها و واحد دوم برسانند.


برای بازگرداندن آرامش به زندان، زندانبانان مجبور شدند از گاز اشک‌آور استفاده کنند و همه ۱۱۵ زندانی که در این شورش دست داشتند را بازداشت کنند.


زندانیان در توضیح دلیل این اقدام خود گفتند که از شرایط زندان در دوران همه‌گیری کرونا خسته شده‌اند و از مقرراتی که ملاقات را محدود می‌کنند و دادرسی دادگاه‌ها را به تأخیر می‌اندازد، شاکی هستند.


این مرکز در طبقه چهارم مرکز دادگستری سنت لوئیس قرار دارد و تنها بخش شیشه‌ای آن ‌که به بیرون دید دارد، رو به خیابان است و هیچ حصاری اطراف آن وجود ندارد.


انتهای پیام/4155/


انتهای پیام/

برچسب ها: زندان شورش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته