دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 بهمن 1399 - 12:35
عضو شورای شهر تهران:

مراکز بهاران به سازمان بهزیستی واگذار نشود

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مراکز بهاران در اختیار شهرداری تهران باقی مانده و به بهزیستی واگذار نشود و شهرداری در راستای مأموریت‌های خود از آنها استفاده کند.
کد خبر : 562403

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران موضوع «مجوز واگذاری حق بهره‌برداری از 8 مرکز بهاران به سازمان بهزیستی» مورد بررسی قرار گرفت.


زهرا صدراعظم نوری عضو شورای اسلامی شهر تهران در جریان ارائه گزارش مشترک کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی اظهار کرد: این لایحه مجوز حق بهره‌برداری از 8 مرکز بهاران به سازمان بهزیستی استان تهران را که سابقه‌ای در گذشته دارد را مطرح می‌کند. هماهنگی‌هایی بین سازمان بهزیستی و شهرداری تهران انجام گرفته بود که مراکزی را که شهرداری تهران ساخته و آماده کرده برای افرادی‌که مراحل بهبود را طی می‌کنند و در آنجا نگهداری شوند را  در اختیار سازمان بهزیستی قرار دهد.


 وی ادامه داد: استنادی به یک ماده قانونی می‌شد که طبق قانون شهرداری موظف است که این کار را انجام دهد. این موضوع در کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر مطرح شد و به صحن آمد و این کمیسیون هم نظر مخالف را داشت و چالش‌هایی هم در این زمینه در صحن ایجاد شد.


این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: نهایتاً مقرر شد تا این طرح بازگردد و کمیسیون‌های سلامت و محیط زیست و فرهنگی و اجتماعی این موضوع را بررسی کنند. در این جلسات که با حضور معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران برگزار شد ابعاد و زوایای این موضوع بررسی شد و در گزارش‌هایی که سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی ارائه کرد شهرداری تهران تاکنون دو مرکز را به شهرداری تهران واگذار کرده است.


صدراعظم نوری با اشاره به این مطلب که این دو مرکز واگذار شده هیچ نوع فعالیتی در آنها انجام نمی‌گیرد، گفت: شهرداری این مراکز را واگذار کرده تا بتواند در راستای قانونی که می‌گوید شهرداری همکاری کند در اختیار بهزیستی قرار داده است ولی بهزیستی اصلاً از اینها بهره‌برداری نمی‌کند و آنها رها شده‌اند.


وی تصریح کرد: در جمع‌بندی‌هایی که کمیسیون اجتماعی و سلامت شورا با معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران انجام داده‌اند مبنی بر این بود که 6 مرکز دیگر و حتی همان دو مرکز واگذار شده نیز در اختیار شهرداری تهران باقی بماند و شهرداری در راستای مأموریت‌های خود از آنها استفاده کند.


رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تصریح کرد: هر دو کمیسیون سلامت و فرهنگی و اجتماعی حق واگذاری و بهره‌برداری از 8 مرکز بهاران به سازمان بهزیستی را رد می‌کند.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته