دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 بهمن 1399 - 11:45

افشای خیانت امارات به مردم فلسطین

سخنگوی آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) فاش کرد که دولت امارات طی سال ۲۰۲۰ میلادی با کاهش شدید کمک‌های خود به این نهاد تنها یک‌میلیون دلار به آن اختصاص داده است.
کد خبر : 562370
5f600fea42360476922a892f.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که امارات کمک‌ها به این نهاد را در سال ۲۰۲۰ شدیداً کاهش داده است.


خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از سامی مشعشع سخنگوی آنروا گزارش داد که حجم کمک‌های امارات در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به ۵۱.۸ میلیون دلار رسید اما طی سال ۲۰۲۰ این کمک‌ها تنها یک‌میلیون دلار بود.


وی ابراز امیدواری کرد که کمک‌های ابوظبی در سال ۲۰۲۱ به روال سابق بازگردد.


مقامات رسمی امارات تاکنون به این موضوع واکنش نشان نداده‌اند اما به نظر می‌رسد که کاهش شدید حجم کمک‌های این کشور به آنروا بی‌ارتباط با عادی‌سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو که شهریورماه گذشته اعلام شد، نباشد.


به گفته ناظرین امور منطقه اعلام علنی شدن روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی با هدف کمک به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آبان ماه گذشته بود اما این اقدامات هم نتوانست از شکست او جلوگیری کند.


آمریکا در شهریورماه سال ۹۷ اعلام کرد که کمک‌های خود به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطین را قطع می‌کند.


گروه‌های فلسطینی هدف اصلی از تصمیم آمریکا در قطع کمک‌ها به آنروا را پایان دادن به مسئله فلسطین و از بین بردن حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود دانستند.


به گفته آن‌ها صهیونیست‌ها از سال‌ها پیش این دیدگاه را درباره فلسطینیان مطرح می‌کنند که بزرگان می‌میرند و کودکان فراموش می‌کنند؛ با این هدف که بر کل سرزمین فلسطین و ملت آن سیطره یابند. این نگاه همچنان ادامه دارد و صهیونیست‌ها در تلاش برای اجرای آن از راه‌های گوناگون هستند.


قطع کمک ۲۰۰ میلیون دلاری به غزه و کرانه باختری، معرفی قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و سپس انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی از دیگر اقدامات ضد فلسطینی دونالد ترامپ  رئیس‌جمهور سابق آمریکا بود.


 اقدام آمریکا در قطع کمک به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، درعین‌حال واکنش تند کشورها و نهادهای بین‌المللی را هم در پی داشت.


 آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل از قطع کمک‌های واشنگتن به آنروا ابراز تأسف کرد و از تمامی کشورهای جهان خواست به حمایت خود از این نهاد برای جبران توقف کمک‌های واشنگتن ادامه دهند.


 سامی مشعشع سخنگوی رسمی آنروا نیز اعلام کرد، اقدام آمریکا در قطع کمک‌ها به این نهاد مایه تأسف عمیق و ناامیدی است.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته