دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آذر 1394 - 11:32

استاندار تهران از فرمانداری تهران بازدید کرد/ هاشمی: امیدواریم کاندیداهای انتخابات 94 به جای تخریب یکدیگر به دنبال رقابت باشند

سید حسین هاشمی استاندار تهران، صبح امروز از فرمانداری تهران بازدید کرد و در جریان روند ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان رهبری در اولین روز، قرار گرفت.
کد خبر : 56237

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، در این بازدید، عیسی فرهادی فرماندار تهران و شهاب‌الدین چاوشی رئیس ستاد انتخابات استان تهران، استاندار را همراهی می‌کردند.


استاندار تهران در این مراسم، با دست‌اندرکار ثبت نام داوطلبان گفت‌وگو کرد.


هیئت‌های اجرایی تهران با کمترین حاشیه تشکیل شد


سید حسین هاشمی همچنین در حاشیه این مراسم بازدید، در جمع خبرنگاران حضور یافت و در سخنانی گفت: امروز به عنوان اولین روز از ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری به ستاد استان تهران آمدم تا از روند کار بازدید کنم و به همکاران خدا قوت بگویم و روند کار را از نزدیک ببینم. البته متوجه شدم در این ستاد در ساعت 8 صبح یکی از نامزدها ثبت‌نام کرده که احتمالا اولین کسی است که در کشور ثبت‌نام کرده است.


استاندار تهران همچنین به تشکیل هیئت‌های اجرایی تهران اشاره کرد و گفت: مهمترین بخش کار ما هیئتهای اجرایی تهران بود که از حساسیت بالایی برخوردار بود. فرمانداری 30 نفر را معرفی کرد که از افراد خوشنام، سرشناس، متدین و مورد وثوق بودند و آن‌ها از بین خودشان 8 نفر را انتخاب کردند که مشکلی هم به‌وجود نیامد. دیشب هم به آقای مقیمی گفتم که این قوت قلب ما بود که هیأت‌های اجرایی تهران با کمترین حاشیه تشکیل شد.


وی ادامه داد: تا به حال در استانداری همه از روند انتخابات راضی هستند و اعضای شورای نظارت هم راضی هستند. طبیعتا از این به بعد هم برای بررسی روند امور به ستاد انتخاباتی سر می‌زنیم؛‌ به خصوص از شنبه که علاوه بر ثبت‌نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبری،‌ ثبت‌نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی هم آغاز می‌شود.


هاشمی با اشاره به این که «تهران همیشه در کانون خبرها بوده است»، افزود: تلاش می‌کنیم انتخابات قانونمند، منصفانه، بدون جانبداری، پرشور و سالم داشته باشیم.


استاندار تهران درباره روند برگزاری الکترونیکی انتخابات یادآور شد:‌ نوع رأی‌گیری الکترونیکی در کشور به صورت نرم‌افزاری در حال بررسی است و ان‌شاءالله اطلاع‌رسانی خواهد شد. ما در استان تهران 35 حوزه انتخابیه داریم که 30 نماینده برای شهر تهران و 5 نماینده برای شهرستان‌های تهران هستند. مهمترین بحث ما حضور مردم در پای صندوق‌های رأی و اولویت‌مان برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور است.


وی در ادامه تأکید کرد: همکاران من که مجری انتخابات هستند موظف به برگزاری انتخاباتی سالم هستند و تذکر هم داده شده که قانون را محور حرکت قرار دهند. تخلفات انتخاباتی نیز بررسی و پیگیری می‌شود و اگر از حدی بگذرد با آن برخورد خواهد شد.


هاشمی خطاب به کاندیداهای انتخابات اسفند 94 گفت که امیدواریم به دنبال رقابت باشند و به جای تخریب دیگران توانایی‌های خود را مطرح کنند.


وی با تأکید بر اینکه «بهترین شکل برگزاری انتخابات، رقابت سالم است»، گفت: در رقابت سالم است که مردم می‌توانند بر اساس توان کاندیداها تصمیم بگیرند، چراکه از تخریب هیچ‌کس سود نمی‌برد.


ثبت‌نام داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از صبح امروز، پنج‌شنبه 26 آذرماه در وزارت کشور و فرمانداری‌های سراسر کشور آغاز شد. ثبت نام تا دوم دی‌ماه ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته