دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 بهمن 1399 - 09:41
نماینده مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

کمک ۳۰ میلیون دلاری به موسسه رازی برای ساخت واکسن

نماینده مجلس شورای اسلامی از کمک ۳۰ میلیون دلاری به موسسه رازی برای ساخت واکسن کرونا خبر داد.
کد خبر : 562308
201906101579120821.jpg

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مسعود پزشکیان در مراسم رونمایی از کارآزمایی بالینی واکسن موسسه سرم و واکسن سازی رازی (کووپارس) که صبح امروز در محل وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: تصور می‌کنم اگر ما به نیرو‌های انسانی خودمان دل بسته، به آن‌ها میدان داده و از آن‌ها پشتیبانی کنیم می‌توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم. این نیرو‌های انسانی ما هستند که می‌توانند مملکت ما را بسازند، نه ابزار‌هایی که وارد می‌کنیم.
وی افزود: این عزیزان در مرکز موسسه رازی ۳۰ میلیون دلار پول برای ادامه کار می‌خواستند که با پشتیبانی‌های انجام شده، مورد حمایت قرار گرفتند و این مبلغ در اختیارشان قرار گرفت. حالا به جایی رسیدند که می‌توانند واکسنی را که تهیه کردند، امتحان کنند. امیدوارم بتوانند با قدرت راهشان را ادامه دهند.


نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دست به دست هم دهیم تا موسسه رازی تبدیل به جایگاهی کنیم که در خاورمیانه حرفی بالاتر از بقیه برای گفتن داشته باشد. امیدوارم با تلاشی که انجام شده و با آزمایش بالینی قدرت اثر این واکسن باعث شود که بتوانند راه را ادامه دهند.
پزشکیان بیان کرد: متخصصان موسسه رازی اگر تعهد و باور نداشتند کار را رها می‌کردند اما شبانه‌روز زحمت کشیدند که از آن‌ها تشکر می‌کنم. امیدوارم با سربلندی و عزت بتوانیم راهی را که در پیش گرفتیم، ادامه دهیم.
انتهای پیام/۴١۴٨


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته