دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با حضور دانشگاهیان برگزار شد

رقابت 200 هزار استاد و دانشجو در آزمون کتبی مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی/ 3

آزمون کتبی بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی همزمان در واحدهای دانشگاهی سراسر کشور با شرکت 200 هزار نفر از استادان و دانشجویان برگزار شد.
کد خبر : 56214

آزمون کتبی بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد همزمان با واحدهای دانشگاهی سراسر کشور برگزار شد.


مسئول کانون قرآن و عترت واحد بروجرد گفت: این مسابقات در دو بخش دانشجویان و استادان برگزار شد.


محبوبه جنانی افزود: در بخش دانشجویان ۷۰۰ نفر در این مسابقات شرکت داشتند که از این تعداد ۲۲۰ نفر برادر و ۴۸۰ نفر خواهر و در بخش اساتید بیش از ۲۰ نفر با یکدیگر به رقابت پرداختند.


وی اظهار کرد: این مسابقات در رشته‌های نماز و احکام ویژه خواهران و برادران، تفسیر قرآن، مفاهیم نهج البلاغه، ترجمه فارسی و انگلیسی قرآن، زندگی پیامبر و معصومین (ع)، حفظ ادعیه و زیارت و... برگزار شد.


مسئول کانون قرآن و عترت واحد بروجرد افزود: آزمون دانشجویان خواهر و اساتید در دانشکده علوم انسانی و برادران در سالن ورزشی مجتمع دانشگاهی امام (ره) برگزار شد. در پایان، از هررشته، پنج نفر بر اساس امتیاز به عنوان نفرات بر‌تر واحد انتخاب خواهند شد و با دریافت هدایایی ۳ نفر از برگزیدگان کشوری به جشنواره ملی دانشگاهیان راه خواهند یافت.


همزمان با سراسر کشور آزمون کتبی بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت (ع) باحضور بیش از ۳۰۰ نفر از استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مینودشت برگزار شد.


مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی مینودشت در حاشیه برگزاری این دوره از مسابقات گفت: آزمون کتبی بیست ویکمین دوره از مسابقات سراسری قرآن وعترت (ع) دانشگاه آزاداسلامی، در ده رشته برای دانشجویان وچهار رشته برای استادان، در این دانشگاه برگزار گردید.


ایوب سرایلو قرآن را کتاب هدایت و نجات بشریت برشمرد و افزود: یکی از مهم‌ترین مسائل فرهنگی در دانشگاه‌ها ترویج فرهنگ قرآنی است و خوشبختانه هر ساله ما در این واحد دانشگاهی شاهد افزایش تعداد شرکت کنندگان در این آزمون هستیم.


وی ادامه داد: استادان در رشته‌های نهج البلاغه، ترجمه و تفسیر قرآن، زندگانی ۱۴ معصوم، ترجمه انگلیسی قرآن کریم و دانشجویان در رشته‌های تفسیر قرآن کریم، نهج البلاغه، ترجمه قرآن به زبان‌های انگلیسی و فارسی، زندگانی پیامبر اسلام، زندگانی چهارده معصوم، نماز، ادعیه و زیارات، احکام خواهران و برادران با هم به رقابت پرداختند.


سرایلو با بیان اینکه مسابقات سراسری قرآن و عترت در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می‌شود تصریح کرد: این مسابقات در دو بخش کتبی و شفاهی برگزار شده و منتخبین به مسابقات منطقه‌ای و کشوری دعوت می‌شوند. نتایج این مسابقات در اویل بهمن ماه سال جاری اعلام می‌شود.


بیست و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بخش کتبی ویژهٔ دانشجویان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار شد.


این دوره از مسابقات با حضور بیش از ۳ هزار نفر از دانشجویان و استادان شرکت کننده در ۶ حوزه امتحانی برگزار شد. رشته‌های امتحانی ویژهٔ استادان در این دوره از مسابقات در واحد کرمانشاه شامل ترجمه انگلیسی قرآن کریم، تفسیر قرآن کریم، زندگانی چهارده معصوم (ع) و آشنایی با مفاهیم نهج البلاغه بود.


دانشجویان شرکت کننده در رشته‌های ترجمه انگلیسی قرآن کریم، تفسیر قرآن کریم، زندگانی چهارده معصوم (ع)، آشنایی با مفاهیم نهج البلاغه، احکام، زندگانی پیامبر اکرم (ص)، نماز، ترجمه فارسی قرآن کریم، زیارت عاشورا و جامعه کبیره نیز با هم به رقابت پرداختند.


دکتر نوذر قنبری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان به همراه برخی از معاونان و مدیران دانشگاه از حوزه‌های امتحانی بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه بازدید کردند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، بخش کتبی بیست و یکمین دوره سراسری مسابقات قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور با حضور ۳۰۰ دانشجوی پسر و دختر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در دو گروه خواهران و برادران برگزار شد.


آزمون کتبی بیست‌ و یکمین مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در سمنان در ده رشته برگزار شد و شرکت کنندگان در رشته‌های نهج البلاغه، تفسیر قرآن کریم، زندگانی ۱۴ معصوم، احکام خواهران و برادران، ترجمه قرآن به فارسی و انگلیسی، ادعیه و زیارات، نماز و زندگانی پیامبر اکرم (ص) با هم به رقابت پرداختند.


این مسابقات در بخش اعضای هیات علمی نیز در ۴ رشته نهج البلاغه، تفسیر قرآن، ترجمه قرآن به انگلیسی و نهج البلاغه برگزار شد. در رقابت‌های امسال ۱۷۰ دانشجوی دختر و ۱۳۰ دانشجوی پسر برای راهیابی به مرحله کشوری در این واحد دانشگاهی در این رقابت شرکت کردند.


طبق آیین نامه مدون و جامع مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، جوایز و تقدیر از برگزیدگان این مسابقات به صورت واحدی، استانی و کشوری انجام خواهد شد و برگزیدگان کشوری در جشنواره ملی دانشگاهیان کشور نیز شرکت می‌کنند.


صد‌ها دانشجو و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در آزمون کتبی بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی کشور شرکت کردند.


در این دوره از مسابقات که با حضور ۷۷۷ نفر از دانشجویان رشته‌های مختلف همراه بود شرکت کنندگان در ده رشته به رقابت پرداختند.


تفسیر قرآن کریم، زندگانی معصومین، حفظ و ترجمه ادعیه و زیارات، ترجمه قرآن به زبان انگلیسی، زندگینامه پیامبر (ص)، ترجمه قرآن به فارسی، احکام خواهران، احکام برادران و نهج البلاغه ده رشته‌ای بود که دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه در آن شرکت کرده و به رقابت پرداختند.


این مسابقات در سه حوزه دانشکده علوم انسانی، دانشکده پزشکی و دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برگزارشد.


بر طبق آیین نامه مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، جوایز و تقدیر از برگزیدگان این مسابقات به صورت واحدی، استانی و کشوری انجام خواهد شد و برگزیدگان کشوری در جشنواره ملی دانشگاهیان کشور نیز شرکت می‌کنند.


بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن عترت (ع) همزمان با دیگر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در واحد تنکابن برگزار شد.


در این دوره مسابقات در بخش کتبی حدود ۴۰۰ نفر از استادان و دانشجویان این واحد و دانشکده سما تنکابن با هم به رقابت پرداختند.



دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان ، فعالیت های فرهنگی در دانشگاه را موجب نشاط و شادابی جوانان خواند و تاکید کرد: مشارکت دادن دانشجویان در امور فرهنگی و هنری منجر به تحکیم پیوند بین دین و جوانان می شود


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس دربازدید خود از روند برگزاری آزمون کتبی بیست و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت ویژه دانشجویان و استادان با اعلام رضایت از عملکرد حوزه فرهنگی این واحد دانشگاهی گفت: استقبال و مشارکت دانشگاهیان در برنامه های فرهنگی بیانگر سطح فهم و معرفت دینی و اسلامی در بین دانشجویان است.


مهدی باقری باتأکید بر ضرورت تعمق وتامل درمباحث علوم قرآنی و سیره امامان معصوم (ع) در دانشگاه گفت:دانشگاه بایدبه گونه ای عمل کند تا از فاصله ایجاد شده بین جوانان با ارزش های اسلامی بکاهد و با حاکم کردن فضای معنوی زمینه انس دانشجویان با قرآن کریم فراهم سازد.


معاون دانشجویی و فرهنگی واحد بندرعباس نیز در این بازدید از فعالیت های فرهنگی و قرآنی در دانشگاه به عنوان ماندگار ترین فعالیت ها یاد کرد و افزود: مشارکت دادن حداکثری دانشجویان و گسترش دامنه فعالیت های فرهنگی از اولویت های این دانشگاه محسوب می شود .


داوود افخمی تبا گفت:نگاه دینی معاونت فرهنگی دانشگاه واتخاذ سیاست های جدیددر این حوزه ،پویایی و نشاط را در بین دانشجویان به ارمغان آورده وزمینه افتخارآفرینی را به دنبال داشته است..


این مسابقات همزمان با سراسر کشور، با حضور 2105 نفر در واحد بندرعباس برگزار شد.


بیست و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دربخش کتبی با حضور جمعی از مسئولان شهرستان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجن برگزار شد.


در این دوره از مسابقات که همزمان با واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور انجام گرفت، تعداد ۵۰۰ نفر از دانشجویان در ده رشته تفسیرقرآن کریم، ترجمه قرآن کریم به زبان انگلیسی و فارسی، نهج البلاغه، نماز، احکام، سیره معصومین (علیهم السلام)، زندگانی پیامبر اکرم (صلی ا... علیه وآله) و حفظ و ترجمه ادعیه و زیارات به رقابت پرداختند که به نفرات اول تا سوم مرحله مقدماتی هر رشته هدایایی اهدا خواهد شد و نفرات اول به مرحله استانی راه خواهند یافت.


این مسابقات هر ساله به همت کانون قرآن و عترت در ۴ بخش کتبی، شفاهی (رشته‌های قرائت، ترتیل و حفظ)، هنر و ادبیات دینی (رشته‌های شعر، داستان نویسی و نقاشی) و پژوهش‌های دینی (تحقیقات دینی و وبلاگ نویسی دینی) برگزار می‌شود.
به همت کانون قرآن و عترت دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجن شانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دربخش کتبی ویژه اساتید با حضور اساتید دانشگاه‌های آزاد اسلامی در محل واحد بروجن برگزار شد. در این دوره از مسابقات شرکت کنندگان در چهار رشته ترجمه و تفسیرقرآن کریم، ترجمه انگلیسی قرآن کریم، نهج البلاغه و سیره معصومین (علیهم السلام)، به رقابت پرداختند که به نفرات اول تا سوم مرحله مقدماتی هر رشته هدایایی اهدا خواهد شد.


۷۰۰ نفر دانشجویان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد در بخش کتبی مسابقات قرآن و عترت شرکت کردند.


این مسابقات وی‍ژه اساتید و دانشجویان در ۱۰ رشته (سیره معصومین، قرآن به زبان انگلیسی، احکام خواهران و برادران، تفسیر و ترجمه، حفظ ادعیه و زیارت، نهج البلاغه، زندگانی پیامبر (ع) و نماز) و برای اساتید در ۴ رشته (سیره معصومین، قرآن به زبان انگلیسی، تفسیر سوره حمد ونهج البلاغه،) با حضور ۷۰۰ نفر شرکت کننده برگزار شد.


مسئول کانون قرآن و عتر ت واحد دولت آباد گفت: به برگزیدگان درهررشته بر اساس کسب امتیاز بالاتراز ۵۰ درصد جوایز نقدی اهدا می‌شود.


مهدی داوری با بیان اینکه مسابقات سراسری قرآن و عترت همواره در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می‌شود، تصریح کرد: هدف از برگزاری این مسابقات کسب معرفت دینی و آشنایی بیشتر با قرآن و اهل بیت، همچنین ارتقاء سطح علمی وفرهنگی و احکام اسلام و به وجود آمدن شور و اشتیاق دربین دانشجویان است.


وی گفت: پس از اعلان نتایج توسط پژوهشکده قرآن وعترت دانشگاه آزاد اسلامی منتخبین بخش کتبی جوایز نقدی و لوح دریافت خواهند کرد.


بخش کتبی بیست و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن وعترت همزمان با واحد‌ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در مرکز سلسله استان لرستان برگزار شد.


در بخش دانشجویی این مسابقات رقابت در رشته‌های مفاهیم نهج البلاغه، تقسیر قرآن، حفظ ادعیه، زندگانی پیامبر، مفاهیم نماز، حفظ و ترجمه قرآن به زبان انگلیسی، سیره معصومین، و احکام در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد. در بخش اساتید نیز دررشته‌های تفسیر سوره حمد، زندگانی معصومین، ترجمه قرآن به زبان انگلیسی و مفاهیم نهج البلاغه اساتید این مرکز به رقابت پرداختند.


حجت‌الاسلام علیان مسئول دفتر فرهنگ اسلامی و کانون قرآن و عترت این مرکز با بیان این مطلب به بیان اهداف برگزاری این مسابقات پرداخت و گفت: هدف اصلی از برگزاری این مسابقات افزایش نشاط معنوی، بالارفتن اطلاعات دینی و تاریخ پیامبر و اهل بیت (ع) و ایجاد رقابت سالم در بین آن‌ها است که از این منظر می‌توان بستر مناسب برای فضا سازی فرهنگی و ایجاد انگیزه برای مطالعات دینی را در بین اساتید و دانشجویان فراهم آورد.


وی فرهنگ سازی و الگو پذیری از مفاهیم قرآنی و ائمه اطهار در بین دانشجویان، استادان و کارکنان را گام موثری در راستای ادامه راه معصومین و مقابله با تهاجم فرهنگی دانست.


علیان افزود: بخش شفاهی این مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت و اذان در ۳۰ آذرماه و بخش جشنواره نیز در فروردین ماه سال آینده در موضوعات متنوع هنر و ادبیات دینی (خطاطی، نقاشی، مقاله نویسی، وبلاگ نویسی، طراحی نرم افزارهای قرانی و...) برگزار می‌شود.


در بخش کتبی این دوره از مسابقات حدود ۲۰ نفر از اساتید و ۱۱۵ نفر از دانشجویان شرکت کردند.


همزمان با سراسر کشور 700 دانشجو و استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در مسابقات سراسری قرآن و عترت با هم به رقابت پرداختند.


معاون دانشجویی و فرهنگی واحد بجنورد گفت: طرح عظیم و معنوی بیست و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت با حضور 700 نفر از دانشجویان و اساتید این واحد بجنورد همزمان با واحدها و مراکز دانشگاهی سراسر کشور در دانشکده فنی و مهندسی برگزار شد.


دکتر ملیحه اختری اظهار کرد: مسابقات سراسری قرآن و عترت واحد بجنورد همزمان با سایر دانشگاه های آزاد اسلامی کشوردر دو گروه مدرسان و اعضای هیات علمی و دانشجویان برگزار شد که دانشجویان در 10 رشته شامل احکام خواهران و برادران، تفسیر قرآن کریم، زندگانی 14معصوم، حفظ و ترجمه ادعیه و زیارات، نماز، ترجمه قرآن به زبان انگلیسی، زندگانی پیامبر(ص)، ترجمه قرآن کریم و نهج البلاغه و اساتید و مدرسان نیز در 4رشته ترجمه قرآن به زبان انگلیسی، زندگانی 14 معصوم، نهج البلاغه و تفسیر قرآن کریم با هم به رقابت پرداختند.


معاون دانشجویی فرهنگی افزود: اضافه شدن 2 نمره درسی به یکی از دروس عمومی در آزمون پایان ترم با کسب 50 درصد امتیاز در مسابقات، اهدای جوایز نقدی و لوح به نمرات برتر از امتیازات دیگری است که برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.


مسابقات کارکنان نیز در سه رشته نهج البلاغه، ترجمه فارسی قرآن کریم و حفظ ادعیه و زیارات در بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.


بیست و یکمین دوره مسابقات سراسری کتبی قرآن و عترت در دانشگاه آزاد اسلامی لارستان برگزار شد.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لارستان با بیان این مطلب که برگزاری مسابقات قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی تبلور بینش و اعتقاد دانشگاه به این کتاب آسمانی و نعمات آن است، اظهار کرد: مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در عمل ثابت کرده است که اعتقاد راسخ به تربیت قرانی نسل جوان این کشور دارد و همواره تلاش می‌کند تا فرزندان این مرز و بوم مخلص، متعهد و متخصص پرورش یابند.


دکتر مهدی مهدی‌زاده قرآن کریم و نهج البلاغه را گنجینه‌های ارزشمندی قلمداد کرد و ادامه داد: اگر انسان‌ها به قرآن کریم تمسک جویند و بیانات گهربار حضرت علی (ع) را در نهج البلاغه سرمشق و سر لوحه قرار دهند از سردرگمی و گمراهی نجات یافته و به سعادت و کمال خواهند رسید.


وی از دفتر فرهنگ اسلامی واحد و تمامی پرسنل دانشگاه که در برگزاری این دوره از مسابقات تلاش کردند قدردانی و تشکر کرد.


در ادامه رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد لارستان با بیان این مطلب که ۱۰۰۰شرکت کننده در مسابقات سراسری قران وعترت در دانشگاه آزاد اسلامی لارستان حضور یافت، گفت: دانشجویان در این دوره از مسابقات در رشته‌های متنوعی مانند تفسیر قرآن کریم، آشنایی با زندگانی معصومین (ع)، ترجمه ادعیه و زیارات، زندگانی پیامبر اکرم (ص)، ترجمه قرآن به زبان انگلیسی، آشنایی با مفاهیم نهج البلاغه و نمازو احکام خواهران و برادران با یکدیگر به رقابت پرداختند.


حجت الاسلام عباسی افزود: ۳۱ نفر از استادان و اعضای هیات علمی واحد نیز در رشته‌های تفسیر قرآن کریم، زندگانی معصومین (ع)، ترجمه قرآن به زبان انگلیسی و آشنایی با مفاهیم نهج البلاغه شرکت کردند.


وی خاطرنشان کرد: در بخش هنری و آثار دینی در غالب نمایشنامه نویسی و داستان، شعر، عکس، نقاشی، طراحی، نگار‌گری، خط نستعلیق، نسخ، ثلث، پویانمایی، قالی بافی، مشبک و معرق، فیلم‌های کوتاه، سیاه قلم و نماهنگ از دانشجویان و استادان ثبت نام بعمل آمده و قرار شده آثار ارائه شده تا آخر اسفندماه جاری برای داوری به مرکز ارسال شود.


رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد لارستان گفت: با تمهیداتی که فراهم شده بود همزمان مراکز تابعه خنج، اوز، گراش و بیرم نیز مسابقات با استقبال پرشور دانشجویان و اساتید برگزار شده است.


حجت الاسلام دکتر رمضانی امام جمعه موقت شهر لار، علی اکبر نجیب‌زاده معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، سرهنگ دیندارلو فرماندهی انتظامی لارستان به همراه هیات رئیسه واحد با بازدید از نحوه برگزاری آزمون از حضور کثیر دانشجویان و استادان شرکت کننده ابراز خرسندی کرد و از مسئولان برگزاری مسابقات قران کریم قدردانی کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد عجب شیر با اعلام آغاز مسابقات سراسری کتبی قرآن و عترت گفت: برگزاری بیست و یکمین دوره کتبی مسابقات سراسری قرآن و عترت با شرکت بیش از 300 نفر دانشجو و استاد این واحد دانشگاهی ، به طور همزمان با سراسر کشور در روز چهار شنبه بیست وپنج آذر ماه سال 1394در واحد عجب شیر برگزار شد.


دکتر بهروز دانشیان با تأکید بر دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه‌های خود را با محوریت قرآن و عترت و نماز برنامه ریزی کرده، خاطرنشان کرد: این قبیل برنامه‌ها می‌تواند در علاقه‌مند کردن دانشجویان و استادان به سمت معارف قرانی و عترت (ع) بسیار موثر باشد .


وی با بیان اینکه مسابقات سراسری قرآن و عترت همواره در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می شود، تصریح کرد: مرحله کتبی مسابقات قرآن و عترت ساعت 10 صبح امروز در واحد عجب شیر همزمان با همه واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد .


دکتر دانشیان اظهار کرد: استادان در 4 رشته ترجمه انگلیسی قرآن، تفسیر قرآن کریم، نهج البلاغه و سیره معصومین(ع) و بخش دانشجویان در 10 رشته تفسیر قرآن، زندگانی 14 معصوم(ع)، حفظ و ترجمه زیارت عاشورا و جامعه کبیره، نماز، ترجمه انگلیسی قرآن، احکام برادران و خواهران، زندگانی پیامبر اسلام(ص) ترجمه قرآن به فارسی و نهج البلاغه برگزار شده است .


وی با اشاره به شرکت فعال دانشجویان و اساتید در مسابقات کتبی افزود : آمار شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است .


بیست و یکمین دوره مسابقات کتبی قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی (ویژه دانشجویان و اساتید) همزمان با سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول برگزار شد.


دکتر ناصر سراج خرمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در حاشیه این آزمون با بیان اینکه بیش از ۳ هزار دانشجو و استاد در این بخش از مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند، ادامه داد: مرحله کتبی مسابقات به صورت یک مرحله‌‌ای و همزمان با سراسر کشور برگزار شد و بر اساس زمان‌بندی اعلام شده مسابقات کتبی بخش کارکنان نیز نیمه دوم بهمن‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.


سراج خرمی با اشاره به اینکه مسابقات در دو بخش استادان و دانشجویان برگزار می‌شود، گفت: در بخش کتبی مسابقات ویژه دانشجویان ۱۰ رشته از جمله ترجمه قرآن به زبان انگلیسی و فارسی، احکام، تفسیر قرآن، آشنایی با نهج ‌البلاغه و... در نظر گرفته شده و اساتید نیز در ۴ رشته ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، زندگانی چهارده معصوم (ع) و ترجمه انگلیسی قرآن کریم به رقابت می‌پردازند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دزفول گفت: ۶ حوزه امتحانی در واحد دزفول برگزارکننده بخش کتبی بیست‌ و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت هستند.
سراج خرمی افزود: در سال گذشته و در بیستمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول، با بیش از۳۰۰۰ نفر شرکت کننده نیمی از آمار شرکت کنندگان کل واحدهای دانشگاهی استان خوزستان را به خود اختصاص داده بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته