دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1399 - 11:41
دهقانی فیروزآبادی:

راه‌اندازی ۳۰ سرای نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی/ تفاهم‌نامه‌های خوبی با وزارت نفت منعقد شده است

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه خلاصه‌ای از فعالیت‌های این معاونت در یک سال گذشته پرداخت.
کد خبر : 562073
DSC_0119.JPG

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در مراسم بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که صبح امروز در سالن اجتماعات کتابخانه حبیبی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در دستور کار معاونت تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است. در واقع برنامه کلان پنج ساله معاونت فناوری دانشگاه با رویکرد فناوری‌های جدید و توجه به حوزه فناوری کشاورزی است.


وی افزود: ۳۰ سرای نوآوری بر اساس آمایش سرزمینی در دانشگاه آزاد اسلامی فعال هستند. در همین راستا آیین‌نامه حمایت از فعالیت‌های فناورانه اعضای هیئت علمی تدوین و جلسات خوبی برگزار شد که آخرین آن حضور ۷۰۰ نفر از مدیران پژوهش و فناوری و مسئولان مرتبط در جلسه آنلاین بود. ۱۲ تفاهم‌ میان شتاب‌دهنده‌ها و دانشگاه آزاد اسلامی در یک سال گذشته امضا شده است. در واقع دانشگاه آزاد اسلامی به موتور محرک فناوری کشور تبدیل شده است.


معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: برای اولین بار نظام رتبه‌بندی مراکز رشد دانشگاه تدوین شد و ارزیابی و امتیازدهی می‌شود.


رئیس شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: ایجاد آزمایشگاه و کارگاه مرکزی در واحدهای دانشگاهی و درآمدزایی از آن‌ها بر اساس آیین‌‌نامه یکی از اقدامات موثر در حوزه شبکه پژوهشی دانشگاه است. به تازگی قراردادهایی به مبلغ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان با وزارت نفت تفاهم‌نامه امضا کردیم که در ارتباط با صنعت نقش موثری ایفا کنیم. همچنین تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی یکی دیگر از کارهای معاونت تحقیقات دانشگاه بوده است.


انتهای پیام/۴۱۱۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته