دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1399 - 19:52

کرملین سخنان «بسیار تهاجمی» بایدن را محکوم کرد

کاخ کرملین به سخنان شب گذشته جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در خصوص روسیه و مسائل مربوط به این کشور واکنش نشان داد.
کد خبر : 561951
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، کاخ کرملین به سخنان شب گذشته جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در خصوص روسیه و مسائل مربوط به این کشور واکنش نشان داد و اظهارات بایدن را به عنوان «لفاظی‌های پرخاشگرانه و تهاجمی» محکوم کرد.


دمیتری پسکوف، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه که در جریان یک کنفرانس خبری سخن می‌گفت در اشاره به سخنان پنج‌شنبه شب جو بایدن گفت: «این اظهارات بسیار تهاجمی و غیرسازنده بود. ما از این بابت متاسف هستیم.»


اشاره سخنگوی کرملین به آن بخش از سخنان رئیس جمهوری ایالات متحده است که وی طی آن انتقادهای صریحی را متوجه روسیه کرد و گفت که دوران کوتاه آمدن کشورش در برابر رویکرد تهاجمی مسکو به پایان رسیده است.


جو بایدن که برای نخستین بار طی سخنانی محورهای کلی سیاست خارجی دولت خود را برای چهار سال آینده تشریح می‌کرد، در بخشی از نطق خود به موضوع روسیه پرداخت و تاکید کرد که ایالات متحده دیگر در برابر آنچه وی رویکرد تهاجمی و سیاست‌های تجاوزگرانه خواند از خود تسامح نشان نخواهد داد.


وی در این زمینه به مسائلی چون دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، انجام حملات سایبری به زیرساخت‌های اطلاعاتی یا مسموم کردن شهروندان و مخالفان روسی اشاره کرد و گفت که در برابر این اقدامات کوتاه نمی‌آید.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته