دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد استان هرمزگان:

تجاری سازی، تولید ثروت و کسب درآمد از دستاوردهای پژوهشی رمز بقا و ماندگاری دانشگاه‌هاست

رییس واحد بندرعباس با تاکید بر گسترش فضای تحقیقاتی و پژوهشی در دانشگاه‌ها گفت: رمز بقا و راه پایدار ماندن امروز دانشگاه‌ها تکیه بر گستره پژوهشی با محوریت تجاری سازی، تولید ثروت و کسب درآمد است.
کد خبر : 56189

به گزارش خبرنگار آنا، مهدی باقری در آیین تجلیل از پژوهشگران بر‌تر این واحد دانشگاهی که با حضور رییس دبیرخانه هیات امنای استان هرمزگان، معاونان، مدیران و جمعی از اساتید و دانشجویان پژوهشگر این واحد دانشگاهی در سالن پروفسور حسابی پژوهشکده دانشگاه برگزار شد، گفت: امروز قدرت کشورهای دنیا ناشی از علم آنان است.


باقری نقش پژوهش در دانشگاه و جامعه را یک امر ضروری عنوان کرد و گفت: اگر می‌خواهیم یک کشور پیشرفته با فناوری‌های نوین داشته باشیم باید به مقوله پژوهش و فناوری نگاه ویژه‌تری داشته باشیم.


این مسوول دانشگاهی، جدی گرفتن انجمن‌های علمی، سمت و سو دادن به باشگاه پژوهشگران جوان و سرمایه گذاری بر روی شرکت‌های دانش بنیان را مهم ارزیابی و تاکید کرد: این جایگاه‌ها باید با جدیت دانشجویان نخبه و علاقه‌مند را جذب و با در اختیار نهادن امکانات لازم، حرکت رو به رشد خود را آغاز کنند.


وی ایجاد پژوهشکده‌های مختلف و مراکز تحقیقاتی را در راستای استعداد منطقه خواستار شد و افزود: پتانسیل‌های بالقوه منطقه باید به درستی شناسایی و مطابق با استعداد منطقه رشد و توسعه یابد.



باقری سه مقوله کیفیت، کمیت و هزینه را به عنوان ارزش آفرینی و رسیدن به اهداف والا یاد کرد و افزود: امروزبیشترین دغدغه دانشگاه آزاد اسلامی بحث کیفیت است و باید در این محور کار شود تا بتواند به جایگاه اصلی خود برسد.


وی بیان کرد: یکی از محور‌های اصلی توسعه دانشگاه و جامعه، ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و استفاده از ظرفیت‌های موجود دانشجویان و اساتید است که امروز این واحد دانشگاهی در این راه تلاش‌های وصف ناپذیری انجام داده و امکانات خوبی را نیز در این راستا فراهم ساخته است.


این مسوول توسعه شبکه روابط پژوهشی را از دیگر محورهای پیشرفت و توسعه برشمرد و گفت: دانشگاه آزاد با انعقاد قرارداد با چند دانشگاه‌های معتبر خارج و داخل کشور در راستای الگوبرداری از پیکره علمی و انجام پروژه‌های پژوهشی گام بلندی در این راستا برداشته است.


وی احترام به پژوهشگران پیشین، شهامت و شجاعت، امانتداری، حقیقت جویی، پژوهش‌های گروهی، پرهیز از شتابزدگی، رعایت اولویت‌ها در امر پژوهش، عدم دخالت دادن کارهای شخصی و همچنین در نظرمسایل اخلاقی در امر پژوهش را ضروری دانست.


در این مراسم از استادان و دانشجویان پژوهشگر و غرفه داران هفته پژوهش، برترین‌های انجمن‌های علمی این واحد دانشگاهی تجلیل شد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب