دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 بهمن 1399 - 17:11
حجت‌الاسلام صفوی:

زنان به برکت انقلاب اسلامی دارای الگو، مکتب و شاخصه هستند

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: زنان به برکت انقلاب اسلامی دیگر سرگشته و حیرت‌زده نیستند؛ بلکه دارای الگو، مکتب و شاخصه هستند.
کد خبر : 561764
photo5823405587118011366.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرانزلی، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین صفوی در مراسم ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی برگزار شد، اظهار کرد: از نگاه حاکمان طاغوت، زن موجودی بی‌ارزش تلقی می‌شد؛ اما امروز به برکت انقلاب اسلامی زنان در جامعه ما سرگشته و حیرت‌زده نیستند؛ بلکه دارای الگو، مکتب و شاخصه هستند.


وی افزود: باید همیشه خودمان را وام‌دار انقلاب بدانیم. امروز به یمن انقلاب اسلامی و حاکمیت الهی در جامعه، تحولات عظیمی در کشور به‌ویژه در حوزه زنان صورت گرفته و زن جایگاهی ویژه در جامعه دارد. آمار بالای زنان شاغل در برخی رشته‌ها و افزایش جمعیت دانشجویان دختر، گواه این مطلب است.



مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: موضوعی که در خطابات قرآنی درباره زن و مرد مطرح شده، توجه به هویت انسانی آنان بوده و در روایات آمده است که در عصر ظهور زن خانه‌دار به حدی از رشد معرفتی، ذهنی و روحی می‌رسد که قادر خواهد بود درباره مهم‌ترین گزاره‌های جهانی و بین‌المللی، داوری کند.


صفوی درباره تضعیف جایگاه زن و خانواده در جهان غرب، عنوان کرد: انقلاب اسلامی معنویت و نورانیت را به انسان عطا کرده و به مقوله خانواده توجه بسیاری داشته همان‌گونه که برای رسیدن به قرب الهی نیازمند اولیای خدا هستیم، باید به موضوع پیوند با خود نیز توجه کنیم و در این میان پیوند میان اعضای خانواده و پیوندهای خونی اهمیت بسیار فراوانی دارد.


حفظ بنیان خانواده اصل و اساس دین و ایمان


وی یادآور شد: اصل و اساسِ حفظ دین و ایمان، حفظ بنیان خانواده بوده و بزرگ‌ترین جهاد ، جهاد در خانواده است؛ چراکه دشمنان در سال‌های اخیر، موضوع تهاجم فرهنگی و از هم گسستن بنیان خانواده را مد نظر قرار داده‌اند.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان مطرح کرد: پیامبر گرامی اسلام فرمودند که در آخرالزمان پدرانی وجود خواهند داشت که از تربیت فرزندان خود، تنها به امور دنیوی بسنده کرده و احکام و معارف دینی را به فرزندان خود یاد نخواهند داد. من از این پدران بیزار بوده و آنان نیز از من بیزار هستند.



به گزارش آنا، در پایان این مراسم از لیلا بیرامی یکی از کارمندان دانشگاه و خواهر شهید و الهام میرجمالی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی و همسر آزاده و جانباز ۴۰ درصد، قدردانی شد.


انتهای پیام/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته