دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 بهمن 1399 - 14:28

بایدها و نبایدهای مقابله با ویروس کرونا در خانه را بشناسید

در این مقاله قصد داریم راهکارهایی برای مقابله با ویروس کرونا را بررسی کنیم که کمتر به آن‌ها اشاره شده و اهمیت زیادی دارند. علاوه بر آن راه‎هایی که نباید استفاده کنیم را هم بررسی می‌کنیم! با ما همراه باشید.
کد خبر : 561740
1.png

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شستن مداوم دست‌ها و استفاده از ماسک؛ همه ما پروتکل‌های عمومی مقابله با شیوع ویروس کرونا را بارها شنیدیم و نحوه اجرای آن‌ها را می‌دانیم. این در حالی است که متاسفانه همچنان تا واکسینه شدن همه مردم و خلاص شدن از شر این ویروس فاصله زیادی داریم و باید همچنان تا جای ممکن، با این ویروس مقابله کنیم.


از طرفی جهش‌هایی که در این ویروس به وجود آمده، شایعه خطرناک‌تر شدن یا مسری‌تری شدن آن‌ را هم با خود آورده است. در این بین سوال خیلی‌ها این است که راهی برای مقابله بیشتر با این ویروس، به غیر از پروتکل‌های کلی که مطرح شده وجود دارد؟ چه کارهایی را در خانه باید انجام دهیم تا خیالی آسوده‌تر داشته باشیم؟ چه کارهایی را نباید انجام دهیم؟


در این مقاله قصد داریم راهکارهایی برای مقابله با ویروس کرونا را بررسی کنیم که کمتر به آن‌ها اشاره شده و اهمیت زیادی دارند. علاوه بر آن راه‎هایی که نباید استفاده کنیم را هم بررسی می‌کنیم! با ما همراه باشید.


بررسی راهکارهای مهم برای مقابله با ویروس کرونا


همانطور که اشاره شد، در ادامه قصد داریم به بررسی نکات کمتر گفته شده برای مقابله با ویروس کرونا بپردازیم:


جدی گرفتن خطر شیوع کرونا در خانه، امری فراموش شده!


ممکن است اعضای مختلف خانواده در روزهایی که زندگی جریان عادی داشت، از موبایل یکدیگر استفاده می‌کردند یا لوازم آرایش خود را به یکدیگر قرض می‌دادند! شاید هم از شانه دیگران در بعضی از مواقع استفاده می‌کردیم. بعضی‌ها عادت داشتند که در یک بشقاب غذایشان را میل کنند.


در زمان شیوع کرونا، لازم است از انجام همه کارهایی که گفته شد، خودداری کنیم. ممکن است فکر کنیم که افراد خانواده، همگی سالم هستند و مشکلی وجود ندارد. اما بسیاری از افراد ویروس کرونا را در بدن خود بدون علائم خاصی حمل می‌کنند و آن را به دیگران انتقال می‌دهند. بنابراین این موضوع را جدی بگیرید.


درباره تصفیه هوای خانه با آب و سرکه بیشتر بخوانید.


تنظیم رطوبت خانه، راهی برای توقف رشد ویروس‌ها


در زمستان رطوبت هوای خانه به شدت کم می‌شود و همین موضوع امکان رشد بیشتر ویروس‌ها و باکتری‌ها را راحت‌تر می‌کند. برای آنکه رشد ویروس‌ها را در فضای خانه کمتر کنید، باید رطوبت خانه را به خوبی مدیریت کنید.


به گزارش usatoday، رطوبت ایده‌آل در خانه، بین 40 تا 60 درصد است. توصیه می‌شود که یک رطوبت سنج در خانه داشته باشید و رطوبت خانه را به وسیله آن کنترل کنید. برای کنترل بهتر رطوب خانه نیز می‌توانید از رطوبت ساز و دستگاه بخور استفاده کنید.


تهویه مناسب هوا، ماموریت غیرممکن؟!


یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای مقابله با ویروس کرونا وجود دارد، تهویه مناسب هوا در محیط‌های بسته است. به طور مثال توصیه می‌شود که در خانه هم تا حد ممکن با کمک سیستم‌های تهویه یا باز کردن درها و پنجره‌ها، از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنیم.


این درحالی است که متاسفانه هوای اکثر کلانشهرها به شدت آلوده است و تهویه هوا یعنی جایگزین کردن هوای آلوده بیرون با هوای داخل خانه. بنابراین عملا امکان رعایت یکی از مهم‌ترین پروتکل‌های مقابله با ویروس کرونا، به صورت صحیح از طریق تهویه هوا وجود ندارد.


اما چه راهکاری می‌تواند جایگزینی مناسب برای تهویه هوا باشد؟


استفاده از دستگاه تصفیه هوا، جایگزینی مناسب برای تهویه هوا



راهکار مناسبی که می‌تواند جایگزین تهویه هوا در روزهای آلوده باشد، استفاده از دستگاه‌های تصفیه هوا است. یک دستگاه تصفیه هوا در صورتی که از فیلتراسیون مناسبی برای پاکسازی آلاینده‌ها استفاده کند و کیفیت ساخت مطلوبی داشته باشد، می‌تواند تا 99% از آلاینده‌های موجود در محیط، از جمله ویروس کرونا را پاکسازی کند.


اما آیا همه دستگاه‌های تصفیه هوا برای پاکسازی ویروس‌ها مناسب هستند؟ جواب منفی است. در ادامه به بررسی ویژگی‌های بهترین دستگاه تصفیه هوا برای کرونا بپردازیم:


ویژگی‌های دستگاه تصفیه هوای مناسب برای پاکسازی ویروس کرونا


دستگاه‌های تصفیه هوا انواع مختلفی دارند، اما دستگاه‌های تصفیه هوایی مناسب پاکسازی ویروس هستند که ویژگی‌های زیر را داشته باشند:



  • از دستگاه تصفیه هوایی استفاده کنید که با فیلتر هپا آلاینده‌ها را جذب می‌کند. فیلترهای متنوعی در بازار این دستگاه‌ها وجود دارند که درباره عملکرد بقیه آن‌ها شک و شبهاتی وجود دارد. به گزارش نیویورک ‌تایمز، فیلتر هپا نه تنها ویروس کرونا، بلکه ویروس‌های بسیار دیگری را هم به دام می‌اندازد و در دوران همه‌گیری کوید ۱۹، استفاده از دستگاه‌های با فیلتر هپا می‌تواند تاثیر مثبتی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری داشته باشد.

  • دستگاه تصفیه هوایی را انتخاب کنید که فن مناسبی دارد. برای آنکه جریان هوا به خوبی وارد دستگاه شده و هوای خانه با سرعت مناسبی تصفیه شود، وجود یک فن قدرتمند در دستگاه تصفیه هوا به شدت حیاتی است.

  • حتما اندازه دستگاه را مورد بررسی قرار دهید. دستگاه‌های بسیار کوچک معمولا از فیلترهای بسیار کوچکی استفاده می‌کنند که ظرفیت پایینی دارند.


جمع بندی


ویروس کرونا، ویروسی است که از راه هوا وارد بدنمان می‌شود. برای همین هم کنترل کیفیت هوای محیط‌های بسته، بیش از پیش اهمیت دارد. در این میان راه‌های مختلفی برای جلوگیری از انتشار این ویروس توصیه می‌شود. با توجه به شرایط هوای کشورمان، متاسفانه باز کردن درها و پنجره‌ها، ممکن است از شیوع ویروس جلوگیری کند، اما با ورود آلاینده‌های دیگر به بدنمان ممکن است حتی با مشکلات جدی‌تری رو به رو شویم!


بیشتر بخوانید : دستگاه تصفیه هوا چیست؟


بنابراین در این شرایط توصیه می‌شود که رطوبت هوای خانه را در حالت ایده‌آل خود حفظ کرده و از یک دستگاه تصفیه هوای باکیفیت و دارای فیلتر هپا استفاده کنید. به کارگیری این دو راهکار، هم به کاهش ویروس‌ها در هوا کمک می‎‌کند و هم راهی است برای مقابله با عوارض خطرناک آلودگی هوا!


در این میان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید یک دستگاه تصفیه هوای مناسب می‌توانید از طریق شماره 02633421557 با کارشناسان متخصص نوجان تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید. علاوه بر آن می‌توانید از سایت نوجان مهر به نشانی www.nojaan.com بازدید کنید.



انتهای پیام/ر


انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته