دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 بهمن 1399 - 17:56
دانشگاه همراه با انقلاب/70 سردار حق‌بین عنوان کرد؛

حل مشکلات کشور با نگاه به درون و گسترش توانمندی‌های داخلی

فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) گفت: امکانات بی‌نظیری در کشور وجود دارد و می‌توان با نگاه به درون و گسترش توانمندی‌های داخلی مشکلات کنونی را حل کرد.
کد خبر : 561581
photo_2021-02-03_15-19-56.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از لاهیجان، سردار محمدعلی حق‌بین در جشن بزرگ چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی و میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با بیان اینکه اسلام و دین مردم ایران قبل از انقلاب توسط دنیای غرب در حال سرکوب شدن بود، اظهار کرد: قبل از  انقلاب، جهان غرب به‌دنبال سرکوب و ازبین‌بردن ریشه اعتقادات  اسلامی مردم ایران بود و دنیای غرب در آن زمان جهان اسلام را مستعمره خود می‌دانست و حتی حاکمان آن را به‌راحتی عوض می‌کرد.


وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی هرآنچه دشمن علیه ایران و اسلام طراحی کرده بود، از میان رفت، ادامه داد: امام راحل با شکست همه طرح‌های دشمنان، توطئه آنها را به خودشان بازگرداند.


مشاور عالی فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه دشمنی استکبار و دنیای غرب با ایران و مردم آن ریشه‌دار است، افزود: اگر به این دل خوش کنیم که دنیای اسلام و مردم ایران را با دنیای غرب مقایسه کنیم و به این امید باشیم که مشکلات‌مان را حل کنند، خودمان را کوچک کرده‌ایم.


حق‌بین با اشاره به اینکه غربی که داعش وحشی را با هدف نابودی جهان اسلام و کشور به وجود آورده به هیچ وجه به فکر مردم ما نیست، اضافه کرد: مردم برای این کشور و نظام خون و هزینه‌های بسیاری پرداخت کرده‌اند و کسانی که خون داده باشند، محق هستند. این خون‌فشانی‌ها و ایثارگری‌ها موجب آن شده است که درخت انقلاب اسلامی آنچنان تنومند شود که آمریکا و نظام سلطه به هیچ وجه به فکر تجاوز به کشور نباشند.


وی با بیان اینکه آمریکا در طول این ۴۲ سال پس از انقلاب، جنایت‌های بسیاری در حق مردم ایران کرده است، بیان کرد: آمریکا جنایتکار است و اگر به آن دل خوش کنیم، دچار مشکلات فراوانی خواهیم شد.


فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) حمله به مراکز نظامی آمریکا در عین‌الاسد را نمونه‌ای از اقتدار نظام اسلامی در دفاع از خود و مبارزه با استکبار دانست و خاطرنشان کرد: امروز نظام به چنان نقطه قوتی رسیده است که پایگاه‌های آمریکایی توسط سپاه مورد هدف قرار می‌گیرد و آنها جرئت هیچ عکس‌العملی را هم نداشتند.


‌حق‌بین با بیان اینکه باید نگاه به درون و استفاده از ظرفیت‌های داخلی داشته باشیم، یادآور شد: امکانات بی‌نظیری در کشور وجود دارد و می‌توان با نگاه به درون و گسترش توانمندی‌های داخلی مشکلات کنونی را حل کرد.


دانشگاه‌ها در تربیت دانشجویان بکوشند


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان نیز با بیان اینکه علاوه‌بر مأموریت آموزش و پژوهش براساس سیاست‌های ابلاغی سازمان مرکزی گسترش فعالیت‌های فرهنگی در دستورکار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است، توضیح داد: در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم انقلاب را صادر فرمودند که مخاطب اصلی آنان جوانان بودند و این وظیفه دانشگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه آزاد اسلامی است که علاوه بر آموزش و پرورش در تربیت دانشجویان به‌عنوان مدیران و آینده‌سازان نظام اسلامی بکوشند و انتقال‌دهنده مفاهیم و اصول به آنها باشند.


مجید عاشوری با بیان اینکه براساس بیانیه گام دوم، دانشگاه‌ها وظیفه دارند در هفت حوزه به فعالیت و تلاش بپردازند، تأکید کرد: دانشگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان مولود انقلاب وظیفه دارند در حوزه‌های علم و پژوهش، معنویت و  اخلاق، اقتصاد، عدالت، استقلال و آزادی، عزت ملی و ایجاد مرزبندی با دشمن و توسعه سبک زندگی اسلامی به تلاش و کوشش بپردازند تا بتوان تمدن عظیم اسلامی را با محور ایران اسلامی احیا و برقرار کنند.


به گزارش آنا، با حضور جمعی از دانشگاهیان و سخنرانی سردار محمدعلی حق‌بین مشاور عالی فرمانده نیروی زمینی سپاه و فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) با حفظ پروتکل‌های بهداشتی، جشن بزرگ چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی و میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و امام خمینی(ره) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان برگزار شد.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته