دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

محافظ جان اشنایدر

محافظ جان اشنایدر یا کلید RCD یکی از دستاوردهای صنعت الکتریک مدرن است که در صورت بروز خطا در مدار بدون دخالت انسان اقدام به قطع اتصال جریان می­کند.
کد خبر : 561550
index.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، محافظ جان اشنایدر یا کلید RCD یکی از دستاوردهای صنعت الکتریک مدرن است که در صورت بروز خطا در مدار بدون دخالت انسان اقدام به قطع اتصال جریان می­کند. از مهم ترین مزایای استفاده از کلید محافظ جان اشنایدر جلوگیری از بروز آتش سوزی یا برق گرفتگی در صورت وجود نشتی است. اگر شما نیز یکی از صاحبان کسب و کارهایی هستید که به محصولات کنترل و اتوماسیون صنعتی اشنایدر الکتریک نیاز دارید و علاقمند به استفاده از محصولات با کیفیت و استاندارد نمایندگی اشنایدر نظیر کلید هوایی، سافت استارتر، کلید اتوماتیک فیکس و محافظ جان اشنایدر هستید، پیشنهاد می­کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید.


آشنایی با اشنایدر الکتریک


شرکت اشنایدر الکتریک در سال 1836 توسط برادران فرانسوی اشنایدر یعنی آدولف و جوزف تاسیس شد و در ابتدا در حوزه آهن و فولاد فعالیت می­کرد و از سال 1919 به بعد به طور تخصصی وارد فاز تولید تجهیزات برقی شد. این شرکت امروز یکی از مهم­ترین تولید کنندگان محصولات صنعت الکترونیک مانند کلید هوایی، سافت استارتر، کلید اتوماتیک فیکس و محافظ جان اشنایدر در جهان است و کیفیت بالای محصولات آن، صنعتگران سراسر دنیا را به سوی خرید محصولات کنترل و اتوماسیون صنعتی اشنایدر الکتریک در کشورشان سوق داده است.


چرا وجود نمایندگی اشنایدر مهم است؟


وجود نمایندگی اشنایدر در ایران و یا هر کشوری، به خریدار این اطمینان خاطر را میبخشد که محصولی با استانداردهای شرکت اشنایدر الکتریک را تهیه کرده و تا مدت ها از صرف هزینه های اضافی مربوط به تعمیر یا تعویض در امان است. وجود نمایندگی اشنایدر در ایران، یک امتیاز ویژه برای صاحبان صنایع الکترونیک، برقکاران و حتی ادارات برق است که در صورت نیاز به هرکدام از محصولات کنترل و اتوماسیون صنعتی اشنایدر الکتریک مانند کلید هوایی، محافظ جان اشنایدر، کلید اتوماتیک، سافت استارتر، کلید اتوماتیک فیکس، خازن و رگولاتور و ... می­توانند اصل­ترین کالا را به راحتی و با قیمت مناسب تهیه کنند. در ادامه برخی از تولیدات شرکت اشنایدر الکتریک را با هم بررسی می­کنیم:


محافظ جان اشنایدر


یکی از کاربردی ترین محصولات کنترل و اتوماسیون صنعتی اشنایدر الکتریک کلید محافظ جان اشنایدر است. کاربرد کلید محافظ جان اشنایدر به این صورت است که جریان سیم­های رفت و برگشت را مقایسه می­کند و در صورتی که اختلافی را کشف کند، فورا اقدام به قطع مدار می­نماید. کارشناسان اساس کار کلیدهای محافظ جان اشنایدر را در برق گرفتگی، غیر مستقیم عنوان نموده اند، به این معنی که جریان نشتی ممکن است از طریق فردی که به زمین متصل است و سهوا با قسمت برقدار تماس حاصل نموده، بوجود آید؛ اما محافظ جان اشنایدر پیش از اینکه فرد دچار برق گرفتگی و آسیب شود، جریان برق را قطع می­نماید. این کلیدها در پیشگیری از وقایعی مانند آتش سوزی نیز بسیار کاربردی هستند. هرگاه بیمِ این برود که نشتی ممکن است منجر به آتش سوزی شود و از حد تعریف شده فراتر رود، کلیدهای محافظ جان اشنایدر اقدام به قطع جریان نموده و از بروز حادثه جلوگیری می­کنند. کلیدهای محافظ جان اشنایدر را باید یکی از تجهیزات اساسی حاصل از صنعت الکتریک مدرن محسوب نمود که با هدف حفاظت جان افراد و در راستای افزایش ایمنی در کار تولید شده­اند. این کلیدها را به طور کلی به دو دسته تقسیم­بندی می­کنند:



  • محافظت از انسان هنگامی که با قطعات الکتریکی تماس مستقیم حاصل می­کند

  • محافظت از قطعات الکتریکی در هنگام بروز حوادثی مانند آتش سوزی


کلید محافظ جان اشنایدر بر اساس میزان حساسیتی که داراست نیز به دو دسته:



  • خانگی(تک فاز)

  • و صنعتی (سه فاز)


تقسیم می­شود. برای خرید انواع محافظ جان اشنایدر مانند محافظ جان ترکیبی، محافظ جان تک پل و محافظ جان چهارپل می­توانید به نمایندگی اشنایدر الکتریک مراجعه نمایید.


کلید هوایی


 


نوعی از کلید اتوماتیک فشار ضعیف، کلید هوایی است که بیشتر در آمپراژ بالا کاربرد دارد. این کلید به غیر از اینکه قطع و وصل خط را برعهده دارد، از شبکه نیز محافظت می­کند. مکانیزم سیستم اطفا جرقه کلید هوایی در هوای آزاد عمل می­کند و به همین علت آن را به این نام می­نامند. کلید هوایی در بسیاری از کشورها ترجیح داده می­شود؛ چرا که احتمال بروز آتش روغن در آن صفر است. به طور کلی 4 نوع کلید هوایی وجود دارد که عبارت­اند از:



  • کلید انفجار هوایی

  • کلید هوایی خاموش کننده در اثر فشار مغناطیسی

  • کلید هوایی انفجار متقاطع

  • کلید قطع هوایی


برای خرید این نوع کلید در عالی­ترین نوع کیفیت، می­توانید به نمایندگی اشنایدر الکتریک مراجعه کنید.


کلید اتوماتیک فیکس


این کلید یکی از تجهیزات قطع کننده مدار است که چون امکان تنظیم هیچ جریانی را ندارند به آن ها کلید اتوماتیک فیکس گفته می­شود. درواقع کلید اتوماتیک فیکس با نصب در فیدرهای ورودی و خروجی تابلوهای برق از آن محافظت می‌کنند و از کلید اتوماتیک فیکس برای ولتاژهای ACو DC استفاده می‌شود و از جریان اسمی 15 تا 630 آمپر پشتیبانی می‌کند.


سافت استارتر


از آنجایی که موتور الکتریکی در سایزهای بزرگ به صورت مستقیم راه اندازی نمی شود لازم است که با راه اندازی جریان چهار تا ده برابر این جریان برقرار شود. بناربراین از روش سافت استارتر و درایو صنعتی یا همان اینورتر استفاده می شود. با راه اندازی و وصل نمودن دستگاه سافت استارتر موتور الکتریکی به صورت نرم راه اندازی می گردد.


به کدام نمایندگی اشنایدر الکتریک مراجعه کنیم؟


اگر شما نیز یکی از صاحبان کسب و کارهایی هستید که به محصولات کنترل و اتوماسیون صنعتی اشنایدر الکتریک نیاز دارید و مایل به خرید محصولات با کیفیت و استاندارد نمایندگی اشنایدر نظیر کلید هوایی، سافت استارتر، کلید اتوماتیک فیکس و محافظ جان اشنایدر می باشید، ما برای شما پیشنهاد ویژه­ای داریم: مراجعه به یکی از باسابقه ترین و معتبرترین نمایندگی اشنایدر در ایران یعنی شرکت "صنعت روز" (sanatrooz.com)؛ شرکتی که با تکیه بر دانش فنی متخصصانش توانسته است بخش قابل توجهی از نیازهای صاحبان صنایع بزرگ الکتریک کشور را مرتفع سازد. صنعت روز به عنوان نمایندگی اشنایدر در ایران همواره به منافع صاحبان صنایع می­اندیشد و همواره بر دو اصل تضمین قیمت و اصالت کیفیت متعهد بوده است.


انتهای پیام/ر


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب