دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آذر 1394 - 18:00

رئیس کمیسیون امنیت ملی: صدور حکم اعدام برای شیخ النمر مصداق ظلم و بیدادگری است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی خطاب به همتایان خود در کشورهای اروپایی، خواستار مساعدت و موضع گیری آن‌ها برای آزادی «شیخ النمر» روحانی عربستان شد.
کد خبر : 56154

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از خانه ملت، متن کامل این پیام به شرح زیر است:


جناب آقای


رئیس محترم


عالیجناب؛


در ابتدا مایلم فرا رسیدن سالروز میلاد پیامبر بزرگ الهی حضرت عیسی مسیح «علیه السلام» و آغاز سال جدید میلادی را صمیمانه به جناب عالی و همکاران محترم‌تان تبریک و تهنیت گویم.


علی رغم همه باورهای عمیق ما و شما به عنوان مسلمان و مسیحی که هر دو پیرو پیامبران عظیم الشان حضرت محمد صلی الله علیه و آله و حضرت عیسی سلام الله علیه که اتفاقا میلادشان امسال همزمان شده، به عنوان پیامبران رحمت الهی، عطوفت و محبت هستیم، متاسفانه شاهد جهانی مملو از بیدادگری و کشتار و بی‌رحمی می‌باشیم. از جمله کشتار مردم مظلوم یمن و تخریب بیمارستان‌ها و منازل مسکونی مردم و سکوت مدعیان حقوق بشر در جهان امروز نماد بارز نقض مقررات بین المللی مربوطه و نظاره‌گری و بی‌تفاوتی سازمان ملل است.


در این میان دستگیری یک روحانی دانشمند «شیخ النمر» از منطقه شرقیه در جریان اعتراضات مردمی موسوم به بهار عربی در 8 جولای 2012 و صدور حکم اعدام برای وی توسط پادشاهی عربستان صعودی مصداق دیگری از ظلم و بیدادگری می‌باشد.


بازداشت و صدور حکم اعدام برای ایشان تاکنون موجب اعتراضات وسیع اجتماعی- سیاسی در داخل عربستان سعودی و کشورهای اسلامی و نهادهای حقوق بشر بین المللی گردیده است.


پارلمان جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم ساختن بازداشت و صدور حکم اعدام برای ایشان با ابراز نگرانی شدید نسبت به پیامدهای اجرای حکم اعدام، از جمله تشدید تنش‌های سیاسی- امنیتی و افراط گرایی ناشی از دامن زدن به اختلافات مذهبی انتظار دارد جناب عالی از هر اقدامی برای آزادی و جلوگیری از اعدام ایشان دریغ نورزید.


امید است با تلاش همه طرفداران صلح و امنیت پایدار در جهان امروز بتوانیم شاهد نقطه پایانی برای همه بیدادگری‌ها و ستم‌ها باشیم.


علاءالدین بروجردی


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته