دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 بهمن 1399 - 08:55
بهنام محمودی در گفت‌وگو با آنا:

از فسخ قرارداد آلکنو بی‌اطلاع هستم/ برخی بازیکنان لیگ باید در دسته یک بازی می‌کردند

عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون والیبال گفت: برای انتخاب سرمربی تیم ملی وقت زیادی صرف شد و تمام موارد حضور آلکنو در تیم ملی مورد ارزیابی قرار گرفت بنابراین فکر نمی‌کنم فسخ قرارداد او صحت داشته باشد.
کد خبر : 561272
AALI0303.jpg

بهنام محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره فسخ قرارداد آلکنو گفت: من اطلاعی از این موضوع ندارم و بیشتر فکر می‌کنم گمانه‌زنی‌های رسانه‌هاست. قرار است در جلسه هیئت‌رئیسه فدراسیون والیبال امروز شرکت کنیم و  در آنجا به احتمال زیاد در این مورد صحبت خواهد شد. ما باید هر کمکی از دست‌مان برمی‌آید برای والیبال انجام دهیم. این رشته بعد از فوتبال، دومین رشته ورزشی پرطرفدار در بین مردم است، بنابراین نباید کاری به اشخاص نداشته باشیم و تنها هدف‌مان پیشرفت والیبال باشد.


وی افزود: داورزنی مدیر با تجربه و کاربلدی است. قطعاً او شرایط حضور آلکنو در ایران را کاملاً تجزیه و تحلیل کرده و تمام موارد را پیش‌بینی کرده و با او قرارداد بسته است. شرایط مالی، توانایی آلکنو، هدف‌گذاری تیم ملی در المپیک توکیو و ... از سوی رئیس فدراسیون والیبال مورد ارزیابی قرار گرفته و پس از چندین ماه جلسه و صحبت با اهالی والیبال به انتخاب آلکنو رسید. بنابراین من فکر نمی‌کنم فسخ قرارداد صحت داشته باشد.


عضو هیئت رئیسه فدراسیون والیبال در مورد کیفیت مسابقات لیگ امسال گفت: شرایط برگزاری مسابقات ورزشی امسال با سال‌های دیگر متفاوت بود. به خاطر شیوع ویروس کرونا رقابت‌ها به‌صورت متمرکز و به ناچار بدون تماشاگر برگزار شد. قطعاً نقطه ضعف رقابت‌های لیگ والیبال امسال عدم حضور تماشاگران بود اما چاره‌ای وجود نداشت. به هر حال سلامتی مردم و جامعه والیبال در اولویت بود. به‌لحاظ فنی فکر می‌کنم کیفیت لیگ قابل قبول بود. تیم‌ها و از جمله بازیکنان، هفته به هفته بهتر می‌شدند. البته در این میان برخی بازیکنان هم بودند که کیفیت لازم را نداشتند و بهتر بود در دسته یک بازی می‌کردند.


محمودی افزود: اما در مجموع بازیکنان جوان خوبی در لیگ امسال حضور پیدا کردند. برخی دیگر از بازیکنان هم مثل بردیا سعادت و مرتضی کریمی در لیگ اروپا بازی می‌کنند که آورده خوبی برای والیبال ایران خواهند داشت. در سال آینده والیبال دو رویداد مهم پیش رو دارد. البته همه کشورها تقریباً شرایط یکسانی دارند. بازیکنان از لیگ کشورشان در مسابقات لیگ ملت‌ها شرکت می‌کنند و پس از آن هم در آوردگاه توکیو به میدان می‌روند. بازی‌های لیگ ملت‌ها می‌تواند یک دیدار تدارکاتی خوب برای ملی‌پوشان والیبال باشد که قبل از المپیک محک بخورند.


وی در پاسخ به این سوال که آلکنو تغییرات غیرمتعارفی در تیم ملی به وجود می‌آورد یا خیر، اظهار کرد: آلکنو و دستیارانش مجموعه والیبال ایران را زیر نظر دارند که این اتفاق مثبتی است. او اسامی عده‌ای از بازیکنان را برای مسابقات پیش رو اعلام کرده است اما به اعتقاد من اصلی‌ترین بازیکنان والیبال همین نفراتی هستند که در مسابقات مختلف به میدان می‌روند. او بازیکنان را به خوبی آنالیز کرده و نقاط قوّت و ضعف والیبال ایران را می‌شناسد. بنابراین به اعتقاد من اگر تنها 5 الی 10 درصد مسائل انگیزشی و جنگندگی را به تیم تزریق کند، بازی‌های خوبی از تیم ملی شاهد خواهیم بود.


محمودی همچنین در مورد هماهنگی بازیکنان لژیونر با دیگر بازیکنان گفت: در تمام کشورها شرایط به همین صورت است و خیلی از بازیکنان در لیگ کشورشان حضور ندارند و در سایر کشورها به میدان می‌روند. ضمن اینکه بازیکنان لژیونر ما افرادی چون موسوی، غفور، عبادی‌پور، سعید معروف و ... هستند که این افراد سال‌هاست در کنار هم بازی کرده‌اند و هماهنگی مورد نظر را دارند. بنابراین در مدت 10 تا 20 روز بازیکنان می‌توانند به هماهنگی قابل قبول برسند اما به نظر من مهم‌تر از این موضوع، دور ماندن بازیکنان از مصدومیت است. آنها باید با روحیه خوب و انگیزه مضاعف به اردوی تیم ملی بیایند. خیلی از بازیکنان امسال آخرین حضور خود را در المپیک سپری می‌کنند بنابراین تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا اتفاق خوبی رقم بزنند. سرمربی تیم ملی باید از تمام ظرفیت‌های این بازیکنان استفاده کند.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته