دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 بهمن 1399 - 16:20
امام جمعه مینودشت مطرح کرد؛

خفگی کشورها بدون استقلال اقتصادی و فرهنگی/ عوامل مؤثر بر سبک زندگی افراد کدامند؟

امام جمعه مینودشت با بیان اینکه کشور وابسته اقتصادی و فرهنگی به دشمن خفه می‌شود، عدالت و فسادستیزی، استقلال و آزادی، عزت ملی، سبک زندگی را از مهم‌ترین محورهای بیانیه گام دوم انقلاب برشمرد.
کد خبر : 561263
WhatsApp Image 2021-02-02 at 14.42.59 (1).jpeg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مینودشت، حجت‌الاسلام رضا کشیری در وبینار تخصصی سبک زندگی دینی در بیانیه گام دوم انقلاب به میزبانی شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مینودشت گفت: علم و پژوهش، معنویت و اخلاق از محورهای مهم این بیانیه و علم ابزار قدرت بوده و هر کشوری که از نظر علمی و پژوهشی عقب بماند، توسری‌خور است.


وی اضافه کرد: دنیای امروز دنیای دانش‌بنیان است و حوزه و دانشگاه به منزله دو بال برای رشد و پیشرفت هر کشور هستند و مهم این است که علم و عمل با هم همراه باشد.


امام جمعه مینودشت، اقتصاد را یکی دیگر از محورهای بیانیه گام دوم انقلاب برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز مشکل کشور، مسئله اقتصاد و فرهنگ است که هر دو بیمارند و باید درست شوند و کشوری که استقلال اقتصادی و فرهنگی نداشته باشد، دشمن او را خفه می‌کند.


کشیری، عدالت و فسادستیزی، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی را از  مهم‌ترین محورهای مهم بیانیه گام دوم انقلاب برشمرد و متذکر شد: یکی از عواملی که در سبک زندگی افراد نقش دارد، باورها و ارزش‌های دینی است و اگر کسی می‌خواهد دنیا و آخرتش اصلاح شود باید به ارزش‌ها و اعتقادات دینی‌اش پایبند باشد.


سبک تغذیه یکی از موارد سبک زندگی دینی است


وی، سبک تغذیه را یکی از موارد سبک زندگی دینی عنوان کرد و توضیح داد: در قرآن به این موضوع اشاره شده، چنانکه می‌فرماید، مال حلال و پاک بخورید و ما مسلمانان باید براساس فرموده قرآن عمل کنیم.


امام جمعه مینودشت با بیان اینکه رفتار و عمل یکی دیگر از موارد سبک زندگی دینی است، مطرح کرد: رفتارها و باورها در روی یکدیگر اثر دارند و گاهی رفتارها باورها را تغییر می‌دهند و گاهی باورها و رفتارها را تغییر می‌دهند.


کشیری، امیال و غرایز را یکی دیگر از آداب سبک زندگی بیان کرد و گفت: اسلام هیچ وقت امیال و آرزو را مردود نشمرده، چراکه هرکس در دلش آرزویی دارد و اسلام نمی‌گوید آرزو نداشته باش، اما غریزه و امیال  در خدمت به مردم باشد.


وی، محیط و شرایط اقلیمی منطقه را در سبک زندگی دینی مؤثر دانست و گفت: محیط، خانواده و اجتماع اساس خانواده و جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و روی زندگی بشر تأثیرگذار هستند و می‌توانند موجب رشد  بشر شوند.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته