دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 بهمن 1399 - 13:32
دانشگاه همراه با انقلاب/50 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بهبهان:

امام خمینی(ره) تأثیرگذارترین مبارز ایرانی در 100 سال اخیر بود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان گفت: تأثیرگذارترین مبارز ایرانی در 100 سال اخیر که منجر به تغییرات بسیاری در معادلات منطقه‌ای خاورمیانه شد، امام خمینی(ره) بود.
کد خبر : 561190
_MG_2573000.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بهبهان، بهزاد محمدی در حاشیه مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلالمی واحد بهبهان و شهدای دوران مبارزات مردمی با رژیم ستم‌شاهی اظهار کرد: جشن 42 سالگی  انقلاب مرهون اندیشه‌های امام راحل و بصیرت و حضور مردم حق‌طلب بوده و تأثیرگذارترین مبارز ایرانی در 100 سال اخیر که منجر به تغییرات بسیاری در معادلات منطقه‌ای خاورمیانه و همه  کشورهایی که چشم به این خطه داشتند شد، امام خمینی(ره) است.


وی افزود: امام از ادامه راه انقلاب نگرانی نداشتند؛ چراکه خودشان می‌فرمایند: «به سهم خودم هیچ نگرانی ندارم راجع به انقلاب. انقلاب راه خودش را پیدا کرده و به پیش می‌رود و بستگی به وجود هیچ‌کس هم ندارد» و در موضوع تأثیر عوامل خارجی نیز فرمایش امام(ره)  بر بی‌تأثیر بودن عوامل خارجی و محفوظ ماندن انقلاب از توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان برای این نظام بوده است.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان مهم‌ترین نگرانی حضرت امام(ره) را از بین رفتن و کم‌رنگ شدن ارزش‌های اسلامی حاکم بر انقلاب دانست و اضافه کرد: ظلم به مردم ستمدیده و اقشار آسیب‌پذیر جامعه با نام اسلام، ارزش‌های اسلامی و اعتماد نکردن به مسئولان و روحانیت از سوی مردم و دور ماندن مسئولان حکومتی از مبانی انقلاب و میل به تجمل‌گرایی، تشریفات و هتک حرمت اسلام از دیگر نگرانی‌های حضرت امام بود.


محمدی ادامه داد: دوری مردم و مسئولان از هم به‌واسطه رفتارها و تصمیمات غلط، آسیب‌پذیر شدن قشرهای مختلف مردم به‌ویژه ستمدیدگان  به‌واسطه عملکرد و تصمیمات بد مسئولان از  مهم‌ترین عامل به خطر افتادن انقلاب است. امام خمینی، انقلاب و نهضت اسلامی را هدیه خداوندی به مردم ایران عنوان کرد که وظیفه آحاد مردم در مقابل این هدیه پاس داشتن و حفاظت آن تا سپردن به صاحب اصلی حضرت ولی‌عصر(عج) است.



وی وظیفه دانشگاه و دانشجویان را در گام دوم انقلاب، تولید علم و حل مشکلات جامعه عنوان کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری با توجه به حساسیت موضوع دانشگاه‌ها و نقش بسزای مراکز دانش‌بنیان و جوان نخبه انقلابی در حل مشکلات صنعتی و علوم انسانی جامعه بر تقویت و اتکا به اندیشه نخبگان دانشگاهی تأکید خاص دارند و تنها راه برون‌رفت از این مشکلات را باور جوان، اندیشه ایرانی و تکیه بر توان داخلی می‌دانند.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته