دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نشست اعضای حلقه‌های صالحین با موضوع ولایت فقیه در واحد شوشتر برگزار شد

دومین نشست تخصصی اعضای حلقه‌های صالحین در راستای ارتقای سطح بینش عقیدتی سیاسی و بصیرتی اعضای حلقه‌های صالحین و در تداوم موضوعات مختلف تخصصی با موضوع ولایت فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر برگزار شد.
کد خبر : 56104

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فرودگاه‌های استان خوزستان در این همایش که به همت کانون بسیج اساتید واحد شوشتر و با حضور جمعی از استادان عضو حلقه‌های صالحین برگزار شد، در مبحثی تخصصی و با تشریح واقعه غدیر، به ابعاد مختلف وجوب موضوع ولایت فقیه پرداخت.


حجت الاسلام علی شوشتری نسب با توجه به واقعه غدیر و معرفی امیرالمؤمنین به عنوان جانشین پیامبر (ص) خاطرنشان کرد: امامت علی (ع) ولایتی الهی و از سوی خداوند بوده و بنابراین تابع شرایط و ویژگی‌هایی خاص و منحصر به فرد بوده است.


وی با یادآوری داستان پیامبرانی همچون حضرت موسی (ع) و کج فهمی‌ها و عدم اطاعت قوم آنان گفت: واقعه غدیر واقعه‌ای تاریخی و مهم در راستای استحکام پایه‌ها و ارکان دین اسلام و نیز تضمین آینده آن بوده است که با خیانت افرادی نا‌آگاه و کج فهم ناتمام ماند و جانشینی الهی پیامبر ۲۵ سال به تعویق افتاد.


شوشتری نسب با توجه به ویژگی‌های خاص امیرالمؤمنین (ع) خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) حتی یک روز هم مشرک نبوده‌اند در حالی که همه کسانی که ادعای جانشینی به‌ناحق رسول الله را داشتند زمانی بت‌پرست بوده‌اند و بعدا به اسلام گرویده‌اند.


مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فرودگاه‌های استان خوزستان با توجه به اهمیت و جایگاه الهی اصل ولایت فقیه در جامعه اسلامی گفت: ولی فقیه در طول امامت قرار دارد که اطاعت از آن موجب پایداری اسلام و وحدت مسلمین می‌شود.


وی با تاکید بر اینکه ولی فقیه از شرایط و ویژگی‌های خاصی برخوردار است، تصریح کرد: پیروی از ولی فقیه موجب اعتلای اسلام و استحکام هر چه بیشتر آن می‌شود و بنابراین ملاک و میزان حق، رویکرد واقعی افراد نسبت به اصل ولایت فقیه است و چه بسا افرادی که شعار دین و انقلاب سر داده‌اند اما متاسفانه با ولی فقیه بسیار فاصله دارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته