دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 بهمن 1399 - 11:22

ترکیب کاروان ورزش ایران برای پارالمپیک توکیو اعلام شد/ حذف سه رشته

سرپرست کاروان ورزشی ایران در بازی‌های پارالمپیک از اعزام 50 ورزشکار و 20 مربی در 10 رشته به بازی‌های توکیو خبر داد.
کد خبر : 560863

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، هادی رضایی در نشست خبری آنلاین در مورد وضعیت کاروان ورزشی ایران در بازی‌های پارالمپیک گفت: آخرین ایمیل را در مورد بازی‌های توکیو روز گذشته دریافت کردیم و به برگزاری بازی‌ها تاکید شد. در سه روز گذشته دستورالعمل فنی بازی‌ها ابلاغ شد که بعد از ترجمه در اختیار مسئولان رشته‌ها قرار می‌گیرد. تغییرات اعمال شده در شیوه برگزاری بازی‌های توکیو صورت گرفته که مربوط به افتتاح پرچم کشورها است که همیشه پیش از افتتاحیه در دهکده انجام می‌شد اما این برنامه به طور کامل حذف شده است. در این دوره بازی‌های پارالمپیک برای نخستین بار کاروان هر یک از کشورها با دو پرچمدار زن و مرد رژه خواهند رفت.


رضایی همچنین در خصوص زمان افتتاحیه و اختتامیه بازی‌های پارالمپیک اظهار کرد: افتتاحیه بازی‌ها در دوم شهریورماه و اختتامیه در14 شهریورماه ١٤٠٠ برگزار می‌شود. به خاطر شیوع ویروس کرونا تغییراتی در ظرفیت برخی اماکن مانند غذاخوری بازی‌های پارالمپیک ایجاد شده است، در کل تمام پیش بینی‌ها بر اساس بیماری کرونا صورت گرفته است. برگزارکنندگان بازی‌ها هر ماه به صورت اختصاصی با مسئولان کشورها ارتباط دارند. ٢٢ بهمن ماه مسئولان IPC با کشور ایران نشست خواهند داشت.


سرپرست کاروان پارالمپیک کشورمان در پاسخ به خبرنگار آنا در خصوص واکسن کرونا برای ورزشکاران گفت: در این دوره برای نخستین بار برگزارکنندگان بازی‌های المپیک و پارالمپیک یکسان هستند و این دو رویداد را با یک شعار برگزار می‌کنند، بنابراین هر تصمیم در تصمیمی در مورد المپیک گرفته شود در مورد پارالمپیک هم اجرا خواهد شد. در مورد واکسن هم به همین صورت است.


رضایی در خصوص اعزام به مسابقات تدارکاتی تأکید کرد: از طرف کمیته پارالمپیک پیش بینی شده که رشته و ورزشکارانی که شانس مدال تا پیش از اعزام به توکیو را داشته باشند، در تورنمنت‌های بین‌المللی شرکت خواهند کرد. اما باید آن مسابقه در سطح قابل قبولی باشد. به طور مثال برای شانس مدال طلا ٢ اعزام و شانس مدال نقره یک اعزام پیش‌بینی شده است، اما منوط به اینکه تورنمنت مربوطه ویژگی لازم را داشته باشد. در هر صورت بودجه موردنظر پیش بینی شده است.


رضایی همچنین در ادامه لیست کاروان پارالمپیک را اعلام و تأکید کرد هر رشته‌ای که نام آن را نمی‌خواند به این معنی است که در لیست اعزام به پارالمپیک قرار نگرفته است. لیست اعزامی با 50  ورزشکار و 20 مربی در 10 رشته در بازی‌های توکیو به شرح زیر است:


پاراتکواندو: ٢ ورزشکار و یک مربی


اگر مسابقاتی برای خانم‌ها برگزار شود و کسب سهمیه صورت بگیرد و سیاست‌های کمیته اجازه بدهد، سهمیه موردنظر اضافه می‌شود.


پاراتیراندازی: ٣ ورزشکار خانم و ٢ مربی


در بخش مردان ٢ سهمیه کسب شده که تا به امروز مطابق با سیاست‌ها نیستند، در صورتیکه طی ماه‌های آینده رکوردها ارتقا داشته باشد حتماً اعزام می‌شوند. ضمن اینکه اگر در رکورد فعلی خانم‌ها


پاراتیروکمان: ٤ ورزشکار مرد، یک ورزشکار زن، ٣ مربی


البته در این بخش ٦ سهمیه کسی شد، در صورتیکه وضعیت سهمیه‌های باقی مانده بر اساس سیاست‌ها به حد نصاب برسد، اضافه خواهد شد.


جودو نابینایان: ٢ ورزشکار کرد، یک مربی


این شانس وجود دارد که در مسابقات آتی سهمیه جدیدی کسب شود که در صورت کسب سهمیه و مطابق با سیاست‌ها باشد، اضافه می‌شوند.


پاراوزنه برداری: ٦ ورزشکار، ٢ مربی


سیاست‌های موردنظر اعمال می‌شود


دوومیدانی جانبازان و معلولان: ٥ ورزشکار، ٣ مربی


٤ سهمیه دیگر هم کسب شده که یا باید کلاس بندی آنها تایید شود یا رکورد خود را ارتقا دهند. ضمن اینکه همچنین فرصت برای کسب سهمیه وجود دارد.


دوومیدانی نابینایان: ٢ ورزشکار مرد، یک مربی


هر دو ورزشکاران شانس مدال طلا هستند، یکی از آنها


قایقرانی: یک ورزشکار خانم، یک مربی


والیبال نشسته: ١٢ ورزشکار، ٣ مربی


بسکتبال با ویلچر: ١٢ ورزشکار، ٢ مربی، یک تکنسین


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

برچسب ها: هادی رضایی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته