دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 بهمن 1399 - 12:57

افزایش فروش اسلحه در آمریکا

وضعیت ملتهب جامعه آمریکا و درز برخی اخبار مرتبط با اصلاحات در خرید اسلحه در آمریکا از سوی دولت بایدن، باعث شد تا میزان تقاضا برای خرید اسلحه در این کشور به‌شدت افزایش یابد.
کد خبر : 560605
اسلحه.png

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، نشریه هیل با انتشار خبر افزایش فروش اسلحه در آمریکا گزارش داد: فروش اسلحه در آمریکا با پیش‌بینی در راه بودن اصلاحات در زمینه سیاست خرید سلاح در آمریکا از سوی دولت بایدن و عدم اطمینان از شرایط اجتماعی همچون اعتراض‌های نژادپرستانه و ادامه شیوع ویروس کرونا همگی موجب شده است تا فروش سلاح در آمریکا رو به افزایش نهد.


هیل نوشت: بنابر اطلاعاتی که از سوی پلیس فدرال آمریکا (اف. بی. آی) انتشار یافته، شمار متقاضیانی که برای خرید اسلحه در آمریکا قرار است سابقه آن‌ها چک شود در سال ۲۰۲۰ میلادی به بیش از ۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسیده است، اما مشخص نیست چه تعداد افراد بدون مجوز و کنترل سوابق اقدام به خرید سلاح در آمریکا کرده‌اند.


بنابراین گزارش، آدام وینکلر کارشناس امور سلاح در آمریکا و نویسنده کتاب نبرد سلاح به هیل گفت: شهروندان آمریکایی سلاح را برای روز مبادا می‌خرند.


یکی دیگر از دلایل هجوم آمریکایی‌ها برای خرید سلاح با مجوز، قصد جو بایدن در ایجاد اصلاحات درزمینهٔ سیاست سلاح در آمریکا در یک‌صد روز نخست ریاست جمهوری وی است.


موسسه پژوهشی اسمال آرمز، یک موسسه پژوهشی در ژنو سوئیس، بنابر تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۷ به عمل آورد، نشان داد که برای هر ۱۰۰ آمریکایی حدوداً ۱۲۰ قبضه سلاح گرم وجود دارد اما برای کشور یمن که دومین کشور پرچگالی از بابت حمل سلاح بعد از آمریکا شناخته می‌شود از هر ۱۰۰ شهروند یمنی تنها ۵۳ نفر به سلاح گرم مسلح بودند.


انتهای پیام/4155/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته