دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 بهمن 1399 - 13:12
دانشگاه همراه با انقلاب/13 حجت‌الاسلام قیصریان:

انتخاب دولت جوان، کارآمد و انقلابی از الزامات پیشرفت است

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان برگزاری قدرتمند انتخابات پیش رو و انتخاب دولتی جوان، کارآمد و انقلابی را از الزامات پیشرفت انقلاب شکوهمند اسلامی دانست.
کد خبر : 560589
416f697f-0567-41cd-8695-9858ff2755fb.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اصفهان، همزمان با چهل‌و‌دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ایام‌الله دهه مبارک فجر، مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام‌خمینی(ره) و بیعت با مقام معظم رهبری، امروز یکشنبه 12 بهمن در گلزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) برگزار شد.


حجت‌الاسلام محمدعلی قیصریان معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) در این مراسم با تبریک ایام گفت: با نگاهی اجمالی به تاریخ 42 ساله انقلاب، شاهد گذر از میدان‌های سخت و آزمون‌های دشواری مثل پایه‌ریزی حکومت اسلامی با وجود همه خیانت‌ها و مخالفت‌ها و فشارهای درونی و بیرونی، تحمیل جنگ هشت ساله و درگیرکردن نظام نوپای جمهوری اسلامی با ده‌ها کشور و آغاز دوران جنگ فرهنگی و تحریم‌ها بوده‌ و از همه این آزمون‌ها سربلند بیرون آمده‌ایم.


وی اظهار کرد: برخلاف میل قدرت‌های جهانی و بر خلاف پیش‌بینی‌های سیاستمداران در سراسر دنیا، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و برای نخستین‌بار هیمنه استکبار جهانی توسط ملت ایران در هم شکسته و این عاملی برای اعمال فشارها و تمرکز روی فروپاشی و از میان بردن انقلابی که در حال تبدیل به الگویی برای ملت‌های مظلوم دنیا بود، شد.


قیصریان با بیان دغدغه کنونی رهبر انقلاب مبنی بر برگزاری حداکثری و باشکوه انتخابات 1400 خاطر‌نشان کرد: اکنون پس از گذشت چهار دهه از این انقلاب شکوهمند و با نگاهی به دوران سپری شده و بهای سنگینی که بابت حفظ این ودیعه الهی داده‌ایم، باید تمام هم‌ّو‌غمّ خود را صرف پیشرفت و شکوفایی این نظام مقدس کنیم و برگزاری قدرتمند انتخابات پیش رو و انتخاب دولتی جوان، کارآمد و انقلابی، از الزامات این پیشرفت است.


در ادامه، بیانیه‌ای در تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و تجدید بیعت با امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب قرائت شد.


در متن این بیانیه آمده است: در بهمن 57، ورود امام خمینی(ره) به کشور، آغازگر حرکتی بود که  بعد از گذشت 42 سال از آن روز با وجود تمام عناد و شقاوت‌های دشمنان، این انقلاب پابرجاست و در مسیر حرکت به سوی آرمان‌های اصیل خود قرار دارد.


در ادامه این بیانیه آمده است: انقلاب اسلامی تا رسیدن به قله‌های آرمانی خود مانند روزهای ورود امام به کشور باید با حرارت به راه خود ادامه دهد و وارثان انقلاب نباید در این مسیر خسته شوند و وظیفه دانشگاهیان در این مسیر بسیار بیشتر از بقیه است؛ چراکه امام خمینی(ره) فرمودند: « از دانشگاه باید سرنوشت یک ملت تعیین بشود.»


در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: دانشگاه‌ها در کنار حوزه دو بال تربیت نسل برای ایران انقلابی هستند و باید انسان‌هایی ثابت‌قدم برای پیمودن مسیر انقلاب 57 پرورش دهند و به سوی جامعه گسیل کنند تا این پرورش‌یافتگان بتوانند کشور را به سمت اهداف انقلاب راهبری کنند.


این بیانیه تأکید کرده است: دانشگاه و دانشجو می‌توانند همانند انقلاب 57 که جهان را متحول کرد، تحولاتی مثبت در جامعه ایجاد کند تا ضعف‌های کشور را برطرف کرده و کشوری آباد و پیروز برای برپایی تمدن نوین اسلامی آماده کنند.



در بخش دیگری از این بیانیه ذکر شده است: حال در چهل‌و‌دومین سالگرد ورود امام خمینی(ره) به ایران، ما دانشگاهیان بار دیگر با آرمان‌های نظام مقدس اسلامی و پیر فرزانه انقلاب عهد می‌بندیم که در مسیر رسیدن به اهداف والای آن هرگز کنار نکشیم و مانند حاج قاسم عزیز، این سردار سرافراز ایران اسلامی، چشم و دل خود را به کلام رهبرمعظم انقلاب آیت الله سید‌علی خامنه‌ای معطوف کنیم و با اقتدا به ایشان، دشواری‌ها را پشت سر گذاشته تا ایران سربلند را بسازیم.
به گزارش آنا، در پایان این مراسم، حاضران با غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه، فاتحه‌ای نصیب روح بلند شهدا کردند.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته