افزایش 25 درصدی عوارض تردد ترافیکی در سال 1400/ هزینه اداره شهر بیش از 60 درصد افزایش یافته است
به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، اصلاح مصوبه تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک، کاهش تقاضای سفر و کنترل آلودگی هوا در سال 1400 مورد بررسی قرار گرفت.
محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در ارائه گزارش تخصصی این کمیسیون اظهار کرد: در بحثی که در افزایش پایه عوارض طرح ترافیک مورد بررسی قرار گرفت، تغییراتی نسبت به سال ۹۹ صورت پذیرفت که براساس آن لایحه شهرداری افزایش 20 درصدی عوارض را پیشنهاد داده بود که در کمیسیون مشترک با کمیسیون برنامه و بودجه این نرخ به 25 درصد افزایش یافت.
وی ادامه داد: خدمات بهای صدور مجوز سالانه تردد از ۱۸۰ هزار ریال به ۱۸۷ هزار ۵۰۰ ریال و عوارض از مبلغ ثابت از ۵ هزار تومان به ۲۵ درصد به استثنای کامیونهای حمل سوخت و آرد که رایگان بوده و در اصلاح جدید هم رایگان هستند، افزایش یافت.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: در ماده 13 لایحه تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک تأکید بر اختصاص ۴۰ درصد از سهم شهرداری تهران به نوسازی ناوگان فرسوده دارد ولی هیچگاه این سهم پرداخت نمیشد و نوسازی تاکسی به همین دلیل متوقف شده بود.
احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در مخالفت با این افزایش عنوان کرد: عوارض درآمدی که در بودجه از سوی شهرداری آمده 20 درصد پیشنهاد شده که ما آن را به 25 درصد افزایش دادیم.
وی افزود: در دورههای پیشین در سال انتخابات برای افزایش مشارکت تلاش بر این بود تا فشار اقتصادی بر مردم را افزایش ندهیم که براین اساس من پیشنهاد میکنم که در این خصوص به پیشنهاد شهرداری بازگردیم.
سید حسن رسولی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران در مخالفت با پیشنهاد مسجدجامعی بیان کرد: نرخ تورم نقطه به نقطه دی ماه امسال ۳۸.۵ درصد است و پیش بینی میشود نرخ تورم سالیانه امسال نسبت به سال قبل بالای ۴۰ درصد باشد.
وی ادامه داد: هزینه اداره شهر بیش از 60 درصد افزایش یافته در حالیکه تحقق درآمدهای شهرداری به ۷۰ درصد نرسیده است و دولت هم مقتدرانه بیش از 2 میلیارد تومان سهم شهرداری را از محل ماده 23 قانون راهنمایی و رانندگی را به گروگان گرفته است.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: تاکنون دولت یک دستگاه اتوبوس هم به شهرداری نداده و برای مترو بودجهای 64 میلیارد تومانی اختصاص داده که هزینه توسعه یک کیلومتر مترو معادل یک هزار میلیارد تومان است.
گفتنی است کلیات اصلاح مصوبه تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک، کاهش تقاضای سفر و کنترل آلودگی هوا در سال 1400 با 19 رأی موافق به تصویب رسید.
انتهای پیام/4105
انتهای پیام/